Jane Doe's Craftroom

14.12.16


Pripadam onoj generaciji dece koja je odrasla bez mobilnih telefona i kompjutera. Igrali smo se napolju, u pesku, na travi, u blatu. Gledali smo crtani u 19:15. Spavali već u 21:00. Zimi smo išli kod bake u selo ili na planinu, a leti na more.

Svako leto pamtim, između ostalog, i po razglednicama. Kupovali smo ih minimum desetak. Slali smo svim porodičnim prijateljima i rodbini, obavezno baki. Da ih "obavestimo" kako se divno provodimo, da su dani sunčani i more toplo. I da odlično jedemo. Volela sam da ih šaljem sa mojima. Možda sam još više volela da ih dobijem. I skupljala sam ih.

Kutije su bile prepune šarenih razglednica. Brižljivo sam ih čuvala i svaku put pažljivo razgledala. Volela sam i novogodišnje čestitke. O, kako sam sam uživala u veselim motivima sa Sneškom Belićem, Deda Mrazom, snežnim sankama, okićenom jelkom. Rođendanskim čestitkama sam se posebno radovala. Svi ti veseli motivi, kasnije sa dodatkom u vidu muzike (ne tako prijatnog tona), izazivali su sjaj u dečijim okicama.

Vreme i istorija su doneli i odneli svoje. Moje razglednice i čestitke, godinama brižljivo skupljane, su se negde zagubile. U moru tadašnjih briga, nisam želela da opterećujem mamu. Tako sam ostala bez njih. Onda sam "porasla", interesovanja su se promenila i dečija radost je zamenila "ozbiljnija ja". Papirnate reči, želje i pozdrave zamenili su sms-ovi i email-ovi. Jedno vreme bilo je nemoguće kupiti lepu razglednicu ili čestitku. Srećom, pa se vremena menjaju. 

Danas je ponuda velika i šarenolika. Ali, ja uvek želim i tražim nešto drugačije. Nešto jedinstveno. Tako sam upoznala Janu i zaljubila se u njen rad. Ne samo da pravi prelepe čestitke, nego njenih ruku dela krase zid i sobu mog malog dečaka.

Ovo je njena priča i priča o Jane Doe's Craftroom radionici, u kojoj papir i makaze imaju počasno mesto ...


Zdravo! Moje ime je Jana, i stojim iza Jane Doe's Craftroom radionice.

Jane Doe's Craftroom radionica počela je prvenstveno sa pravljenjem unikatnih čestitki. Sada se priča razvila malo šire, ali mislim da ni tu nije kraj.

Prilikom biranja imena najviše poteškoća bilo je oko poslednje reči "craftroom". To je ključni deo koji određuje i dopušta da se radionica razvija u više pravaca, i ne ograničava samo na papirne sitnice. 

Radionica postoji već 3 godine, a sama ideja godinu duže. Iskreno, ne znam ni sama kako je došlo do toga da na internetu vidim sliku ručno rađene čestitke. Oduševila sam se, i upitala zašto ne bih počela ja to da pravim. Sa oblikovanjem papira i kartona sam se susretala kroz studiranje, jer su makete bile neizostavne prilikom svakom projekta na Arhitektonskom fakultetu.


Dugo mi je trebalo da se upustim u to, prvenstveno iz razloga nedovoljne informisanosti o ponudi materijala u Beogradu. Pri tom sve što sam videla na internetu je bilo već sa ozbiljnim alatima, koji ovde nisu dostupni, pa me je to malo pokolebalo. Zatim je došao i prvi posao nakon fakulteta i ideja se primirila. 

​Nakon što sam prestala da radim, pokrenuo se zupčanik u glavi da bih mogla da se vratim svojoj zamisli. Bio je kraj novembra, hladno vreme, zima, miris predstojećih praznika. Pravo vreme da počnem da pravim novogodišnje čestitke. Krenulo je, u tom trenutku, sasvim spontano. Isključila sam sve nedoumice, zanemarila to što nisam znala koji papir, koji materijal... Jednostavno bilo je "sad ili nikad"... Otišla sam u radnju slikarskog materijala, nakupovala papire u "novogodišnjim" bojama i počela. Petneastak dana kasnije sam učestvovala na prvoj prodajnoj izložbi. I bila sam lepa novost, ljudi su pozitivno reagovali kad su videli moj rad. Bio je drugačiji, i svima je bilo lepše da kupe ručni rad nego serijsku proizvodnju.​


U prvo vreme su moje čestitke kupovali samo poznanici i njihovi prijatelji. Potom i prijatelji prijatelja. Tako se priča raširila. Sada kada je sve dobilo neki svoj oblik i kada sam upućena u sve tehnike i načine izrade, mogu da ponudim i personalizovane čestitke. To je posebno interesantno, i svakom poklonu daje neki poseban pečat i završnicu.


Pravim čestitke za rođendane, venčanja, rođenje beba, ostale povode, praznike... Neretko mi se javljaju ljudi sa nekom specifičnom idejom i to me jako raduje. Nakon čestitki, stigle su ponude i za pozivnice za venčanja i rođendane. To je bio poseban poduhvat, jer je u pitanju veća količina. Pri takvim porudžbinama dobar plan i organizacija su preko potrebni kako bi svaki primerak bio perfektan.


Jedna od ideja zbog koje sam počela da pravim čestitke je bilo to što sam želela da se makar malo vrati ono staro vreme kada se uživalo u biranju i pisanju čestitki. Drago mi je da je ta ideja počela da živi. Svaka nova čestitka ako obraduje novu osobu, to je još jedna osoba koja će kasnije poželeti da pošalje čestitku pre nego SMS ili e-mail.

Tada mogu da kažem da mi je misija uspela.


Moj hobi je prerastao u jednu dosta ozbiljnu priču. Reakcije ljudi, kada vide čestitke, su jedna od stvari koja tu priču pokreće.​ Sledeći nivo koji bih želela da postignem je moja radionica i izložbeni prostor. 

To ostaje moja novogodišnja želja za narednu, 2017 godinu.


Jana i ja obradovaćemo tri čitaoca. Na poklon spremile smo 3x2 čestitke po izboru i želji dobitnika, a koje će Jana u dogovoru sa vama i napraviti za vas. Bliže se praznici, obradujte dragu osobu originalnom, drugačijom i jedinstvenom novogodišnjom čestitkom. Možda onom rođendanskom. Ili možda sebe nekim poklonom.

Darivanje je počelo 14.12.2016. u 00:00 a završava se 19.12.2016. u 00:00. Dobitnik će imati rok od pet dana da mi se javi na e-mail ili porukom putem moje facebook stranice. Ime dobitnika će biti objavljeno na blogu (u ovom postu), na mojoj facebook stranici i stranici Jane Doe's Craftroom radionice.

Sve nagradne igre su otvorene samo za čitatelje iz Srbije, ili ukoliko imate nekoga u Srbiji ko može preuzeti paketić.

Uslovi za učešće u igri su uvek isti, te vas molim da iste pročitate pre početka:


a Rafflecopter giveaway
Srećno svima i hvala na čitanju.

/Foto:Jane Doe's Craftroom/

You Might Also Like

7 comments

  1. Uz Janina mala umetnicka dela, radost darivanja postaje cela! ��

    ReplyDelete
    Replies
    1. Divne su joj čestitke. I ne samo čestitke :)

      Delete
  2. hahah star wars je genijalna

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja sam se oduševila. Beba je dobio svoju verziju SW, samo čekam konačno uređenje pa da je pokažem :D

      Delete
  3. Na instagramu pratim kao @velickovicsonja,a na fb:Петров Соња

    ReplyDelete
  4. Hvala na odlicnom,toplom i veselom postu. Ljubav kao najlepsi pokretac,stvara cuda,i Jano zelim ti puno divnih ideja,kreativnosti i lepih umetnickih dragocenosti. Uvek sam volela da saljem cestitke,nije bitan povod....rodjendan,Nova Godina i onaj osecaj kad otvaras postansko sanduce i unutra te ceka cestitka od drage osobe.:-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala Rado i Vama na divnim, divnim rečima i podršci. Veliki pozdrav.

      Delete

Hvala Vam što odvajate Vaše vreme, čitate moj blog, komentarišete, dajete predloge, kritike i sugestije.

Subscribe