Časopisi koje volim

7.11.15


Pripadam onoj generaciji koja je odrastala bez mobilnih telefona, računara, interneta. U mjoj porodici je bio jedan televizor i nismo imali videorekorder. U to vreme prozor u svet su, pored televizijskog programa, bile dnevne novine, magazini i časopisi. Izbor je bio ogroman i iznad svega kvalitetan. Posebna pažnja se poklanjala načinu pisanja, izražavanju, izboru tema i gostima. Pored opštih časopisa postojao je i veliki broj specijalizovnaih i naučnih. Šarenolikost je bila cenjena.

Naučila sam da čitam uz Mikijev Zabavnik i Politikin Zabavnik. Kasnije sam zavolela Mikijev Almanah, Dečije novine, Huper, Ćao, Bravo... Onda je došao raspad stare SFRJ i mnogo toga je nestalo, a navika je ostala. Tako je i krenula moja višegodišnja potraga za savršenim "mojim" papirim stranicama. Iako je internet deo mog života, ljubav prema časopisima i običaj da se prelistavaju u momentima dokolice na terasi, uz jutarnje ili večernje zrake Sunca, ili pod ćebencetom, dok napolju veje sneg, je ostala.

Kao neko ko skoro ceo svoj život čita časopise, slobodno mogu da napišem da većina današnjih nije po mom ukusu. Mali je broj onih kvalitetnih. Neki koriste "jezik" i "pisani žargon" koji nije za mene. Neki obrađuju par tema iz broja u broj. Neki imaju ciljanu grupu do 25 godina. Ne privlače me "tračerske i selebriti" teme niti gomila tekstova "kako se dopasti muškarcu", a ponajmanje razni testovi.

Kvalitetnih časopisa je sve manje, onih sa naučnim osvrtom skoro i da nema na srpskom jeziku. Bilo je pokušaja, ali su se oni neslavno završili. Dnevne novine ne čitam, mirnija sam.

Moj izbor se sveo na svega par mesečnika.

Politikin Zabavnik je nedeljnik za svakoga od 7 do 107 godina. Novi broj je sa nama svakog petka. Teme su uvek aktuelne i zanimljive, stripovi odlični, priče poznatih i manje poznatih autora su uvek tu. Uz njega sam zavolela naučnu i epsku fantastiku. Mnogo toga sam naučila zahvaljujući njegovim stranicama i zanimljivostima. Prvi broj je izašao davnog 28.februara 1939. godine i dugo je prisutan. Prekid je doživeo tokom Drugog svetskog rata, ali od 1952. godine izlazi do danas. U kući ga volimo i suprug i ja i često se razni brojevi mogu naći razvučeni svuda gde je moguće ugrabiti momenat za čitanje. Na kraju sve ih pokupim i odnesem roditeljima da uživaju. U Politikinom zabavniku često se mogu videti ilustracije mog omiljenog Dobrosava Boba Živkokvića, u kojima uživam.


National Geographic je jedan od retkih kvalitetnih mesečnika sa naučnim osvrtom na našem tržištu. Iz broja u broj se oduševljavam onim što naučim i saznam. Časopis inspiracije! Pored odličnih tekstova, ne smem zaboraviti fotografije. To je savršenstvo! Neki od najboljih fotografa sveta rade za National Geographic. Ne znam da li više uživam da čitam ili da gledam strane. Neretko "hvatam i beleške". Dugo godina je bilo potrebno da se pojavi prvo izdanje na srpskom jeziku. Do tada sam ga čitala na engleskom, a potom i na hrvatskom, kupovala među polovnim čaosopisima. Ali želela sam da čitam i upijam. Prava insipiracija namenjena svima.


Sensa magazin sam zavolela tek pre dve godine. Otkrila sam ga sasvim slučajno dok sam bila u potrazi za nekim novim časopisom. Pod sloganom "Magazin za srećniji život" Sensa je pristuna punih sedam godina na tržištu. Zamisao i koncept čaospisa mi se sviđa. Drugačiji su. Priče o meditaciji, welnesu, lepoti, psihologiji, duhovnosti... su me osvojile. U periodu života kada mi je unutrašnji mir preko bio potreban, teme ovog časopisa su mi pomogle. Neretko mali poklončići, znaci pažnje za svoje čitaoce su tu: testeri kozmetičkih proizvod ili motivacinih kartica. Jednom prilikom dodatak časopisu je bio i "poster" priča o začinima, koji planiram da uramim i da mu pronađem mesto u kuhinji ili trpezariji. Savršen časopis za odmor i relaksaciju od užurbanog života.


ELLE nije potrebno posebno predstavljati. Više od jedne decenije je sa nama u Srbiji. Volela sam ga na engleskom, još više ga volim na srpskom jeziku. Časopis za sve one koje vole da su u toku sa aktuelnim pričama iz mode, lepote, zdravlja, putovanja. Zanimljivi tekstovi i intervjui su nešto što se čita više puta. Često ga prate dodatne stranice u vidu dodatka o enterijeru, fitnesu, aktuelnim modnim dešavanjima ili tester pokloni. Imala sam čast da prošle godine na stranicama ovog časopisa ispričam i svoje viđenje crvenog laka za nokte (ceo tekst možete pročitati ovde). Iako mi se desi ponekad da propustim neki broj, skoro uvek sam redovna. Isto tako mislim da je ovo jedan od najslikanijih domaćih časopisa, koji služi kao inspiracija domaćim blogerima.


Jasmin je besplatni časopis o lepoti i aktuelnim/nadolazećim makeup kolekcijama i može se pronaći samo u njihovim parfemerijama. Na samom početku se mogao dobiti samo uz kupovinu, ali veoma brzo promenjena je politika i sada je dostupan svakome. U njemu se možete informisati o akcijama u njihovim prodajnim objektima, o novim kolekcijama i proizvodima. Preporuke za kupovine u određenim iznosima su neizostavne. Pokloni za čitaoce i ponekad testeri su tu. Pored toga mogu se naći izuzetni tekstovi o raznim temama, kao i intervjui sa poznatim ličnostima srpske javne scene. 


Lisa lepa & srećna su nove štampane stranice koje su se na kioscima našle u prodaji od ovog meseca. Kao i svaka radoznala žena, kupila prvi broj novog časopisa. Nakon prvog listanja svideo mi se koncept - za svakoga po nešto. Pregršt raznih tema - od sitnih tračerskih, preko mode i kozmetike, životnih priča, pa do kutka za ljubitelje kuvanja, par testera kozmetičkih prooizvoda, glossy papir... Kvalitetno utrošenih 178 strana. Sve ovo po ceni od 89 din. Oduševila sam se! Verujem da ćemo se često družiti.


Moj stan kupujem godinama. Jednostavan, dopadljiv i prepun prelepih slika. Saveti arhitekte, jednostavni "diy" saveti za uređenje i dekoraciju stana. Posebno mi se sviđa tema gde upoznajemo domove običnih ljudi, kroz fotografije vidimo njihov stil i ono što su uspeli da naprave od svoja "četiri zida". Nekada su to porodice sa naših prostora, nekada iz inostranstva. Mnoge ideje sam i sama dobila sa njegovih stranica. Svaki broj ljubomorno čuvam i s vremena na vreme prelistavam i uživam.


Sigurna sam da u ponudi ima još kvalitetnih časopisa, poput magazina Putovanja ili razni hobi časopisi. Ali, ovo su mojih sedmorica veličanstvenih, koje rado čitam, neke prosleđujem i uvek im se vraćam.

Naravno, uvek volim da otkrivam nove, pa ako imate neke predloge ili vaše favorite, volela bih da znam koji su.

Hvala na čitanju.

You Might Also Like

8 comments

  1. Kvalitetan izbor. :)
    Tužno je što gotovo da nema naučnih časopisa, a onih o poznatima, tračerskih, na svakom koraku...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala puno. To i mene tišti. Izbor je jako slab za ljubitelje papirnih zanimljivosti. Znam da se sve može naći na internetu, ali doživljaj je drugačiji kada se lista omiljeni časopis uz šolju toplog čaja ili kafe, ispod ćebenceta dok napolju pada kiša ili sneg... Zato sada imam pune spiskove direktnih linkova koji me vode do onoga što me zanima. Umesto da imam u papirnim formatima na jednom mestu.

      Delete
    2. Slažem se u potpunosti. Osećaj kada se čita nešto na internetu nije ni blizu onog kada držiš papir u rukama, ne mogu da se porede. Ali nema nam druge nego da se zadovoljimo onim što nam je dostupno. :/

      Delete
  2. Eh taj Mikijev zabavnik <3 :) Svidja mi se izbor. Ponekad uzmem Jasmin, volela sam Gloria IN i The Man...vec dugo ništa ne kupujem redovno, manje više su teme koje obradjuju magazini iste ili slične.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala puno. Razumem tvoje razloge i zaista jeste tako. Šteta...

      Delete
  3. Mikijev zabavnik <3 Kako sam ga obozavala! Jao Moj stan volim i ja al ne pamtim kad sam ga kupila.
    Ja kupujem the Best shop iz navike. Nerviram se kad cekam po dva meseca da izadje novi broj i onda vidim da su ga sklepali. Imaju ok modne predloge medju kojima mogu da pronadjem inspiracuju za kombinovanje nekih stvari koje vec imam... :) Pored ovog kupujem i novu Lisu i Lepotu i zdravlje.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Best Shop sam kupovala nekoliko meseci kada se pojavio. Posle sam batalila jer nisam videla poentu. Ali razumem stvar navike :)

      Delete
  4. Mikijev zabavnik sam obožavala! A Politikin i dalje ponekad kupim. Bio je i ostao jako kvalitetan časopis. :)
    Dan-danas pamtim sve zanimljivosti koje sam pročitala na unutrašnjoj strani prednje korice. :)

    ReplyDelete

Hvala Vam što odvajate Vaše vreme, čitate moj blog, komentarišete, dajete predloge, kritike i sugestije.

Subscribe