Moj septembar u slikama...

1.10.15


Posle vrelog avgusta, septembar sam s nestrpljenjem očekivala. Volim septembar, duge tople dane, i prijatne večeri, koji su stvoreni za šetnje, druženje sa voljenim ljudima, kafenisanje pod vedrim nebom. Boje oko nas postaju očaravajuće i najavljuju dolazak meni omiljenog godišnjeg doba - šarene jeseni.

Septembar je bio dovoljno topao da uživam na terasi skoro ceo dan uz osvežavajuću Cedevitu i omiljenu knjigu.


Septembar je za mene bio mesec pažnje. Voljeni ljudi su umeli da me obraduju bez povoda i da mi izmame ogromne osmehe na licu i po neku suzu radosnicu u oku. Sitnice su te koje život čine lepšim i koje zauvek ostaju u sećanju.

Hvala tata <3


Retro pakovanje Zdenka sira, omiljene slane poslastice kada sam bila klinka. Oduševljenje! Hvala mama <3


Poklon koji je oduševio kako i mene, tako i sve vas koji me pratite preko facebook-a. Hvala mom maštovitom mužu <3 Do sad su u izdanju Lagune izašle u dugo očekivane bojanke za odrasle sa motivima iz Amazona i motivima cveća. Amazon me privlači, te ću morati da je pogledam. Nisam očekivala da će me ovo zaista smiriti, ali jeste.


Onda kao šlag na tortu obraduju vas prijatelji suvenirima sa putovanja. Sveća u obliku cupcake je pravo osveženje i potpuno nešto drugačije. Hvala draga moja <3


Reklama koja me podseća na nas dvoje i uvek se nasmejemo kad je negde vidimo...


Švrljajući internetom i tražeći nešto ili samo ubijajući vreme, često naletim na sličice koje me oduševljavaju. Ova maca mi uvek izmami osmeh, i žalim što nije u većoj rezoluciji da je odštampam, uramim i okačim negde u kupatilu na vidno i lako čitljivo mesto.


Jednog tužnog dana dragi mi je poslao vranu... Možda nekome nije smešno, ali ja se iskidah od smeha i to do suza. Čudni su neki dani...


Bila je tu i već čuvena lakoholičarska kafa. Odlično društvo, gomila lakova, nove liste želja i potom novi troškovi. Nije lako, ali volim to, volim. Još kada se kafa poklopi sa posetom jedne od nas koja je sa drugog kraja sveta ili nas oduševi ona koja dugo nije bila, nema lepšeg posledpodneva



Mentalit ljudi se razlike od grada do grada, da ne zalazimo sada na veće geografske površine. Isto kao i ljudi, tako se razlikuju i mačke. 

Beogradske, koje retko kada mrdnu šapom...


... i mačke iz Sremske Mitrovice, koji se razlikuju od beogradskih još od malenih šapica.



Ako vas put nanese u Sremsku Mitrovicu, ili planski planirate da posetite ovaj stari grad na obali Save, ne propustite priliku da posetite park Spomen-groblje. Park se nalazi pored starog pravoslavnog groblja. Sagrađen 1959.godine, na mestu gde su bile zajedničke grobnice nekoliko hiljada streljanih i poginulih i predstavlja jedno od najvećih gubilišta Drugog svetskog rata.

Na spomen ploči su uklesane reči Drobice Ćosića:

"Ovde su Nemci i ustaše od 1941. do 1944. godine ubili 7.950 ljudi i žena. Ovde su izmučene ljude i žene po kiši i snegu, gole i bose bajonetima terali da sami sebi iskopaju raku. Ovde su ranjene krečom polivali i žive zakopavali. Ovde su mučenici u smrti čekali spas. ovde su nad rakama pred bajonetima i mitraljezima pevajući ginuli ljudi. Bili su patrioti, komunisti, borci. Bili su ljudi. Bisli su i jesu sloboda, bratstvo naroda i naše dostojanstvo."


Ima osam humki gde je svaka posvećena jednoj grupi straljnih. Na njihovom vrhu nalazi se statua bakarnog plamena.



Svuda mirišu četinari. Kedar je poseban među njima...


Prostrano zelenilo, mir, tišina, poštovanje, spokoj.


Spomenici...





Veče na Spomen-groblju.


Suveniri iz prirode...


Volim Mitrovicu zbog mnogo toga. Nedostaje mi pogled sa prozora u stanu mojih roditelja.


Nedostaju mi prave kafane i mali restorani na obali reke, poput malog porodičnog ribljeg restorana "Tropska vrelina". Prijatna atmosfera, blizina vode, miris reke, zvuk njenog toka, sremska autentičnost.



Večeri i zalasci Sunca na Savi su nezaboravni. Mislim da mi to najviše nedostaje. Te večernje šetnje pored reke, prelepi mirni momenti koji se nikada ne mogu ponoviti...




Mada ni pogled na zalazak Sunca, sa moje terase u Beogradu nije toliko loš. Konačno mali pogled na reku, njen mali delić, mrvica odsjaja... Do kad će biti tako, ne znam.




Sa malom setom u pogledu i nekom čudnom pristunom malom tugom, završavam ovaj post. Nadam se da je i vaš septembar bio lep kao i moj.

Hvala na čitanju.

You Might Also Like

18 comments

  1. Kolkoooo volim ovakve tvoje postove. Uvek se radujem i prici i slikama. Ovaj put me je odusevila retro zdenka. I bojanka za odrasle. Ocu i ja tu bojanku!! Mada jos vise bi volela da po nekad imam i vremena da je bojim ako bi je i nabavila. I vrana je preodlicna!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala puno <3 Danas sam sebi kupila novu bojanku. Pogledaj ponudu na Laguninom sajtu, četiri različite bojanke su dostupne. Odlične su.

      Delete
  2. Obozavam tvoje mesece u slikama! Ima svega, i smeha, i tuge, i sete ... Definitivno nabavljam bojanku za odrasle, dovoljno sam deci krala njihove :D I moracu ponovo da posetim Sremsku Mitrovicu, definitivno nisam ostala tamo dovoljno dugo da bih je upoznala! A da i zdenka ide na spisak namirnica za kupovinu za vikend :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bojanka je odlična, stvarno smiruje i umanjuje stres. Kada odeš u Mitrovicu, odvoj dva-tri dana, uspori i uživaćeš.

      Delete
  3. Divnoooo! Prelepe slike i tekst! <3

    ReplyDelete
  4. Kakva uživancija čitajući ovaj post. Tekst odličan, slike još bolje. Ovi postovi su mi upravo postali favoriti. Divno! PS: I mene je nasmejala vrana. x

    Fashion Spell

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala puno. Malo opuštenosti na blogu nije na odmet :)

      Delete
  5. Kako uzivam u ovim tvojim postovima <3 Kako ti to sve lepo srocis, dokumentujes slikama...nemam reci. Zaista je uzivanje iz meseca u mesec citati ih <3 Molim te nemoj nikad da prestanes!
    P.S. Uvek sam na ivici suza kad citam, sve je pisano sa nekom setom i ne mogu da se otmem utisku da si stalno tuzna :( nadam se da ce biti vedrijih postova u narednim mesecima.
    Puno pozdrava sa istoka Srbije

    ReplyDelete
    Replies
    1. Život nas oblikuje, nekada onim lepim, nekada ružnim, a nekada bolnim iskustvima... I sve to zajedno na kraju čini nas. Zato ovi potovi zavise baš od toga "kakav mi je dan", a lični su i ne mogu da budu drugačiji.

      Trudiću se da uvek bude nečega zanimljivog, makar jedna fotografija koja će opisati ceo mesec :)

      Delete
  6. Uvek se divim ovako fantastičnim slikama, volim dobru fotografiju. :)
    Bila sam u S. Mitrovici nekoliko puta, ali nikad nisam posetila taj spomen-park, moraću to da ispravim. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ako želiš da vidiš Spomen-groblje najbolje je u kasno proleće, leto (večernji sati, kada malo splasne vućina) i rana jesen ili tzv. "miholjsko leto". Tada se sve kockice poklope i savršeno je.

      Delete
  7. Fotografije su prelepe, obozavam ovakve postove. :)

    ReplyDelete
  8. "Još kada se kafa poklopi sa posetom jedne od nas koja je sa drugog kraja sveta ili nas oduševi ona koja dugo nije bila, nema lepšeg posledpodneva"
    Još kada se pogode obe stavke... :D

    Mitrovica deluje kao grad koji zaista vredi posetiti.

    ReplyDelete
    Replies
    1. E da, obe stavke :D Savršeno.

      Lep je grad, miran, tih, za šetnje i vikend odmor - savršen.

      Delete
  9. mačka u wcu, iskidah se :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sjajna je :D Nacrtah je i zalepih kod sebe u kupatilo. Neko se baš iznenadio :D

      Delete

Hvala Vam što odvajate Vaše vreme, čitate moj blog, komentarišete, dajete predloge, kritike i sugestije.

Subscribe