La Roche-Posay vs Vichy eau Thermale

19.10.14



Termalne vode koristim tokom leta, ali i zime. Pored reakcije na sunce i visoke temperature, moje lice ponekad ume burno da reguje na suv vazduh u zatvorenim prostorijama, u toku grejne sezone.

Šta je termalna voda? - Termalna voda je izvorska, lekovita voda bogata raznim mineralima. Još u antičko doba bila su poznata njena dejstva i postojale su mnogobrojne banje i kupališta sa ovom vrstom vode. Njihov sastav blagotvorno je uticao na bolesti kože. Koristi se kod: ekcema, sporijaze, seboreje, ožiljaka, opekotina... Ali isto tako se koristi i u svakodnevnoj primeni: osveženje, čišćenje, smirivanje iritacije nakon brijanja i depilacije, mogu da služe kao fiksator šminke... 

Najpoznatije termalne vode su La Roche-Posay, Vichy, Avene i Uriage. Svaka od njih, iako se čini istom, ima razlike u sastavu i procentu minerala. Stoga se može desiti da neka isušuje vašu kožu, da vam više ili manje prija. Svaka od njih je pogodna za osetljivu kožu, samo treba pronaći onu "pravu".

Ovo leto sam koristila La Roche-Posay i Vichy termalnu vodu.

La Roche-Posay termalna voda je jedinstvena u odnosu na druge. Izdvaja se po svom sastavu. Pored drugih minerala, ona ima i selen.  Zbog ovog minerala je prirodan antioksidans. Pomaže u sprečavanju starenja kože. Umiruje osetljivu izritiranu kožu. Najviše se koristi u tretiranju ekcema zbog bogatstva selena.

Njena Ph vrednost je bliska prirodnoj Ph vrednosti kože (neutralna Ph vrednost kože je 7).


Termalnu vodu sam koristila svakodnevno, više puta. Svaki put nakon izlaska iz vode i spiranja soli, prskala sam termalnu vodu na lice i dekolte. Ostavljala sam 2-3 minuta da se u potpunosti upije. Nakon upijanja nanosila sam kremu za sunčanje. Uveče, nakon tuširanja koristila sam termalnu vodu na istim predelima pre nanošenja hidratantne kreme. 

Tokom dana po visokim temperaturama ponekad sam je koristila preko kreme za sunčanje, za kratkotrajno osveženje. Tada sam imala osećaj da mi hladi lice. Nisam dobila iritacije, zatezanje, crvenilo niti svrab. 


Sastav

Bicarbonate 396 mg, Calcium 140 mg , Silicates 30 mg, Selen 60 mcg, Zinc 22 mcg, Copper 5 mcg. 



Vichy termalna voda sadrži 15 različitih minerala. Zbog ovako kompleksnog sastava nije moguće proizvesti ovu vodu u laboratorijskim uslovima. Njen put do izvora kroz stene ugašenog vulkana Avurgnea je čini ovako bogatom. U medicini je poznata po uticaju na obnovu ćelija i podsticanje odbrambenosti organizma. Dok u dermatologiji se koristi za umirivanje crvenila i iritacija nastalih spoljnim faktorima. 

Pogodna je za sve tipove kože i Ph je neutralna.


Posle pet dana redovne upotrebe, potrošila sam La Roche-Posay, i nastavila sa korišćenjem Vichy termalne vode. Rutinu upotrebe nisam menjala: nakon svakog izlaska iz mora i spiranja soli, na lice i dekolte sam nanosila termalnu vodu. Nakon 2-3 minute sam nanosila kremu za sunčanje. 

Međutim, već posle prvog dana mi se lice jako zacrvenelo, počelo je da me peče, svrbi i zateže. Kako je bio najtopliji period dana, mislila sam da je zbog vrućine i kombinacije termalne vode i kreme koju sam koristila. Sprala sam kremu, ostavila da se osuši i ponovo naprskala lice. Ovog puta sam probala sa drugom kremom za sunčanje (za telo), ali reakcija je bila ista. Ponovila sam sa još jednom kremom za sunčanje koju sam imala, ali desilo se isto. Posle toga sam se umila i ostavila kožu da diše. U potpunosti crvenilo se smirilo tek kada sam ga uveče očistila, dugo se umivala hladnom vodom i nanela hidratantnu kremu.

Drugi dan sam nanela termalnu vodu na lice čim smo stigli na plažu, dok je temperatura vazduha bila znatno prijatnija. Nisam nanela kremu za sunčanje. Desilo se isto i moje lice je ponovo buknulo, počelo da svrbi, zateže i da peče. Umila sam se i pustila da prođe par sati da se  koža smiri. Nakon toga Vichy termalnu vodu nisam koristila.

Pretpostavljam da u sastavu Vichy termalne vode postoji neki mineral na koji moja koža burno reaguje, pa mi zato ne odgovara.


Sastav

Bicarbonate 4776.3mg, Chloride 357 mg, Potassium 99.6mg, Fluor 8.8mg , Sodium 1860mg, Calcium 150.6mg,  
Magnesium 12.3mg,  Iron 1mg 
(u tragovima): Manganese, Zinc, Bromine, Copper, Boron, Lithium, Strontium


Vichy je "moj" preparativni brend, jer uglavnom njihove proizvode koristim za negu lica. Na žalost Vichy termalna voda meni nije odgovarala. Dok se La Roche-Posay termalna voda na mojoj koži pokazala mnogo bolje, i više mi je prijala. 

Obe vrste se mogu naći u drogerijama i ovlašćenim apotekama. Postoje pakovanja od 50ml, 150ml i 300ml.

Da li ste vi koristili neku termalnu vodu? Neke preporuke?

Hvala na čitanju.*

You Might Also Like

16 comments

  1. Na mojoj bocici od la roche posay termalne vode pise da je sastav samo voda,ovo sto si ti napisala nema navedeno nigde.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kao što sam napisala na početku priče, termalna voda jeste samo voda. Ali voda bogata mineralima. Iako na bočici piše sastav "Aqua", navesti tu imenicu kao sastav proizvoda po meni nije korisno. Ono što je bitno kod svake termalne vode jeste skup minerala koje sadrži, kao i njihov procenat. Sastav svake termalne vode je lako pronaći na internetu, čak i na zvaničnim stranicama proizvođača.

      Delete
  2. Nisam nikada koristila termalnu vodu mada mi se dopada ideja. Bas ce mi biti potrebna kad pocne grejna sezona. Koja im je cena okvirno?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja ih jako volim i koristim već godinama. Menjala sam Avene i Uriage, pa sam prešla na Vichy i LRP. Postoje još i "vodice" (npr. Balea), ali to jednostavno nije to. Od svih navedenih LRP i Avene najviše prijaju mojoj koži. Zimi su dosta korisne ako sediš u kancelariji sa centralnom klimom/grejanjem. Osvežavaju, pa probaj :) Mislim da su ove male oko 300-350 din, dok one najveće militraže ne bi trebalo da prelaze 1500 din, ali tačnu cifru ne znam. Uvek koristim najmanje zbog lakog prenošenja po torbama.

      Delete
  3. Lrp jos nisam stigla da pro am a Vichy trenutno koristin i isam imala ta negativna iskust a ko ti. Mada moja koza je bas ne zahtevna i trpi svasta. Mada svakako termalne vode nisu tako strasne a tebe bas ubolo da ti ne odgovara...steta

    ReplyDelete
    Replies
    1. Za Vichy sam se neprijatno iznenadila i ovo je prvi njihov proizvod koji sam probala, a da mi zaiste ne odgovara. LRP mi je laganija, više mi prija. Imam dosta osetljivu kožu lica, pa veoma brzo i burno reaguje ne ono što joj ne prija.

      Delete
  4. Volim termalne vode i Avene mi je najdraža. Moram priznati da mi je LRP imala nekakav čudan miris :/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Meni nije imala neki poseban miris. Možda je u pitanju selen u njenom sastavu.

      Delete
  5. Ne volim termalne vode tj, na mom licu nemaju nikakvu svrhu, kao da se prskam običnom vodom, ali mami je Vichy baš prijala.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kako kome. Iako mnogo volim Vichy, LRP termalna mi je više prijala. One su za moje osetljivo lice spas tokom leta i zime, u toku grejne sezone.

      Delete
  6. Koristila sam do sada avene, vichy, trenutno uriage i čini mi se da mi je ova prva naj mada su mi sve OK, Nekako sam zavolela ovaj proizvod. Uriage imnam jumbo pakovanje jer mi je ekonomično, 10 e. prsnem dva tri puta u toku dana leti češće. Hidrira mi i smiruje. Ujutru budim dete za vrtić sa ovim, stvarno delotvorno... Prija mi kad naprskam ne znam jel mi lepša koža od njih ali nastaviću da kupujem, malo sam se i navikla na ovo, uživancija po vrućini a šminka ostaje. Za leto MH.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Za leto u obavezne, naročito tokom vrelih dana. Ja ih volim i tokom zime u zatvorenim prostorijama sa centralnim i parnim grejanjem, gde ja vazduh suv. Avene i LRP mi prijaju. Za sad ostajem na LRP, za dalje videćemo.

      Delete
  7. Meni se isto sviđa od La roche-posaya termalna i većinom nju koristim. Izgleda da ti stvarno u vichy-evoj nešto ne odgovara :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pretpostavljam da je neki mineral u prejakoj koncentraciji koju moja koža n e može da toleriše. Nema veze za Vichy, ima nekih drugih koje su dobre :) LRP je za sada na prvom mestu.

      Delete
  8. vichy nisam probala, koristila sam samo avene, a sada sam dobila LRP i pretpostavljam da ce mi odgovarati, jer me cesto zimi napadne dermatitis :)
    ja ih prskam prije ulja, jer ulje nanosim na malo vlaznu kozu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ako si zadovoljna sa Avene, mislim da ćeš biti i sa LRP. Meni je LRP bolja, moja koža bolje reaguje.

      Delete

Hvala Vam što odvajate Vaše vreme, čitate moj blog, komentarišete, dajete predloge, kritike i sugestije.

Subscribe