Top Ten zaštita kože tokom sunčanja

25.9.14



Svake godine kad idem na letovanje, bilo da je u pitanju početak, sredina ili kraj sezone prvo što spakujem je nekoliko praprata za zaštitu od sunca. Njih obavezno prati i nekoliko preparata za negu kože posle sunčanja. Tokom godina shvatila sam da su oni najvažniji pratilac tih desetak dana. Uvek ih nosim nekoliko, sa zaštitnim faktorom 50 i 30, nikad manje. Odličan tekst o štetnosti sunca i zaštitnim faktorima možete pročitati kod Lene na blogu.

Ove godine moj izbor preparata za zaštitu od sunca je bio šarenolik, a među njima i Top Ten Olive Oil Sunscreen Lotion Spray SPF 50.


Losion dolazi u plastičnoj neprovidnoj bočici sa pumpicom i količini od 180ml. Sadrži ekstra devičansko maslinovo ulje, ricinusovo ulje, pčelinji vosak, sa vitaminima A, E, F, D3 i K koji neguju kožu, produžavaju hidrataciju i dodatno štite kožu od prevremnog starenja. Sadrži UVA/UVB filtere. 

Ono što me je kod ovog losiona prvo oduševilo je miris. Onog momenta kad sam njušnula losion sklopljenih očiju, već sam bila na plaži. Miris je predivan. Moj nos registruje mleko, masline i mrvu mirisa meda. Primetila sam da sam nakon nanošenja njuškala sama sebe neko vreme. Prva dva dana sam koristila ovaj sprej na celom telu, a posle toga na dekolteu, ramenima i zadnjem delu vrata. Ti delovi tela su mi uvek najviše otkriveni dok idem u pohod na plaže. Isto tako su izloženi suncu dok sam u vodi. 

Iako na pakovanju piše da je losion vodootporan, sa mojim tenom, nakon svakog izlaženja iz vode i spiranja soli, nanosila sam novi sloj kreme. Kako sam ove godine letovala početkom septembra, na plaži sam provodila ceo dan, što podrazumeva stalno mazanje. Jednog dana sam preterala, te mi je lice malo više pocrvenelo, pa sam naredni dan kremu namenjenu za zaštitu kože lica zamenila ovim losionom. Moram da priznam da mi je izuzetno prijao, i na licu nije izazvao nikakve iritacije. Ali koristila sam ga samo jedan dan, pa ne znam kako bi se ponašao nakon višednevne upotrebe.

Losion je lagane i nemasne formule. Lako se razmazuje, brzo upija i ne ostavlja mastan ili beo trag. Nakon upijanja nisam imala osećaj da uopšte imam kremu na telu. Najvažnije za mene je da mi losion nije izazvao iritacije. Ove godine nisam dobila alergiju na sunce (koju obično dobijam na predelu nadlaktica, ramena i gornjeg dela leđa). Takođe nisam dobila ni osip kojem sam podložna i koji se pojavljuje nakon mešanja znoja i kreme/losiona (koji svrbi do izbezumljenosti).

Losion je bele boje i ređe teskture. 


Sastav:

Aqua, Sorbitan Oleate, Hydrogenated Castor Oil, Beeswax, Dipolyhydroxy Isotearate, Triisostearin, Dimethicone, Cyclopentasiloxane, C12-C15 Alkyl Benzoate, Caprylic/Capric Triglyceride, Ispropyl Myristate, Octyl Dodecano, Octocrylene, Titanum Dioxide, Diethylhexyl Butamido Triazone Propylene Glycol, Olea Europaea (Olive Oil), Butyl Methoxydibenzoylmethane, Propylparaben, Methylparaben, Phenoxyethanol, Ethylparaben, Isobutylparaben, Butylparaben, Ascorbyl Palmitate, Ascorbic Acid, Tocopherol, Dilineoleyl/Dimethylcarbonate Copolymer, Parfum.


Jako je bitno da se nakon izlaganju sunčevim zracima, koža dodatno neguje i hidrira. Ove godine sam u tu svrhu koristila dva preparata. Jedan od njih je Top Ten Olive Oil After Sun Milk.


Mleko dolazi u beloj, plastičnoj bočici u količini od 200ml. Sadrži ekstra devičansko maslinovo ulje, lavandino ulje, pentenol, aloe veru i vitamin E, koji dodatno neguje kožu i produžava hidrataciju. Na pakovanju je naznačeno da je bez alergena.

Isto kao i prethodni proizvod, i ovaj ima očaravajući miris, koji mi je još lepši. Mešavina maslinovog i lavandinog ulja, sa dodatkom mirisa pantenola, je prelepa i dugo se zadržava na koži. Ovaj losion za negu kože posle sunčanja je postao moj favorit, a probala sam ih mnogo. Mojoj koži prija. Nešto je ređe teskture, pa bih ga ja pre okarakterisala kao losion nego kao mleko. Lako se razmazuje. Nakon nanošenja ostaje vlažan trag na koži, koji prijatno hladi i brzo se upija. Koža je nahranjena, i ostaje mekana i blistava. Izuzetno prija nakon povratka sa toplog sunca i tuširanja. 

Kremkasto-bele boje je. Zbog ređe teksture brzo se troši, pa bi bilo bolje da je veće pakovanje. Posle letovanja i dalje ga koristim. Opis "Botanical Sunny Garden" mu zaista pristaje.


Sastav:

Aqua, Paraffinum Liquidum. Stearic Acid, PEG - 100 Stearate, Cetyl Alkohol, Triisostearin, Sodium Carbomer, Oliva Oil (Olea Europaea), Propylene Glycol, Glycerin, Aloe Barbadensis, Lavandula Angustifolia, Panthenol. Tocopherol, Ascorbyl  Palmitate, Phenoxyethanol, Methylparaben, Propylparaben, Butylparaben, Ethylparaben, Isobutylparaben, Parfum.


Proizvod koji sam potrošila u rekordnom roku, pre nego što sam otišla na odmor je Top Ten Pathenol Forte. Ono malo što je preostala sam ponela da potrošim do kraja.


Pre svakog odlaska na more, trudim se da odem par puta na Adu i malo se sunčam, kako bih makar malo probudila melanin. Takođe svake godine sam dodatno pila beta karoten kapsule, od kojih sam iz zdravstevnih razloga odustala. Kako nam ovo leto nije donelo ni malo sunca, nisam imala prilike da se sunčam. Iako veliki protivnik solarijuma, odlučila sam da odem dva-tri puta na 5 min, ali ostala sam na jednom pokušaju. Nakon tih prvih 5 min, u najslabijem solarijumu, sam - IZGORELA! Tako sam izgorela kad sam imala 15 godina dok sam sa tatom bila na pecanju na jezeru u Manđelosu, i to od vetra! 

Naravno koža je krenula da bukti tokom noći i zaista sam odlepila. Dodatno me je nervirala činjenica što znam kako mi se ponaša koža u procesu lečenja opekotina i koliko dugo to traje. A na more smo putovali sedam dana nakon toga. Jednostavno nisam znala šta ću sa sobom.

Nakon dva dana mazanja Šaljićevim čuvenim Melopom, kad je prvo crvenilo popustilo, nastavila sam da se mažem ovim pantenolom. Mazala sam se nekoliko puta dnevno, na najkritičnijim mestima (prevojima i stomaku) mazala sam se skoro svaki sat. Kremu sam nosila i na posao i mazala je u wc-u, jer nisam imala izbora niti mogućnosti da čekam da prođe osam sati da se vratim kući. Iako su me tešili da će proći za tri dana, kod mene je to potrajalo dosta duže. Ipak, pred samo putovanje uspela sam da saniram crvenilo i zatezanje. I eto dobih osnovnu podlogu za sunčanje, na najgori mogući način.

Patnenol krema je obavezan deo kućne apoteke. Kod Panthenol Forte kreme me je oduševio, naravno miris. Naviknuta na farmaceutske mirise, ovaj je bio prijatno iznenađenje. Namenjen je tretmanu blago oštećene i iritirane kože, kao posledica prekomernom izlaganju suncu. Brzo deluje i sadrži kalcijum, vitamin A, aloe veru i neven. Vraća prirodnu vlažnost, mekoću i elastičnost kože.

Nakon smirivanja prevelike iritacije i crvenila, problemi su mi ostali na kritičnim delovima tela: prevoji na preponama, kolenima, ispod guze, stomak i ispod grudi. Tu je koža počela da me svrbi i zateže. Nakon pet dana (sedmi dan od posete solarijumu) potrošila sam skoro celu tubu. Crvenila više nije bilo, samo osećaj blagog svraba.

Panthenol Forte mi je izuzetno prijao. Krema nije mnogo gusta niti "teška". Nemasna formula se lako razmazuje. U stanju u kakvom je bila, moja koža ga je upijala brzinom svetlosti. Na navednim mestima sam ga nanosila nešto obilnije, trudeći se da ostane deblji sloj koji će sprečiti dodatne iritacije (od odeće, tokom sedenja isl.)

Krema je bele boje, dolazi u neprovidnoj beloj tubi i količini od 100ml.


Sastav:

Aqua, Sodium Ceteryl Sulfate, Cetyl Alkohol, Stearyl Alkohol, Cetearyl Alkohol, Cetyl Palmitate, Caprilyc/Capric Triglyceride, C12-C15 Alkyl Benzoate, Glycerin, Dimethicone, Calcium Panthotenate, Polysrabte-20, Aloe Barbadensis, Eucalyptus Globulos, Menthol, Claendula, Allantoin, Panthenol, Palmitate, Ascorbic Acid, Phenoxyethanol Mehylparaben, Propylparaben, Ethylparaben, Butylparaben, Isobutylparaben.


Sva tri proizvoda su me prijatno izenadila. Top Ten Olive Oil After Sun Milk me je oduševio mirisom. Dok Top Ten Olive Oil Sunscreen Lotion Spray PF 50 ispunjava sve ono što ja za moju kožu tražim od dobrog sredstva za zaštitu od sunca sa visokim zaštitnim faktorom. Iako Top Ten Carroten linija mojoj koži ne odgovara, Olive Oil ima odlične proizvode po pristupačnim cenama. Veliki plus za domaću kopmaniju, jer ovom linijom mogu da pariraju i mnogo skupljim proizvodima. 

Celu Olive Oil liniju možete videti na zvaničnom sajtu Top Ten kozmetike. Dobar pregled svih njihovih proizvoda za sunčanje, kao i onih za negu kože posle sunčanja, negu kose i bebi proizvode možete videti u online katalogu. Možete zapratiti njihovu facebook stranicu, gde često imaju nagradne igre, u kojima možete osvojiti neki njihov proizvod.

Da li ste koristili neki od njihovih proizvoda za zaštitu od sunca? Neke preporuke? Ja u planu imam kremu za lice sa SPF 40 iz Olive Oil linije, kao i Neutrosol Balsam za negu kože posle sunčanja.

Hvala na čitanju.*

You Might Also Like

0 comments

Hvala Vam što odvajate Vaše vreme, čitate moj blog, komentarišete, dajete predloge, kritike i sugestije.

Subscribe