Lefkada - istočna i južna strana ostrva

19.9.14

Vratih se sa odmora. Ne mogu reći da sam se odmorila, jer tamo gde sam bila miran odmor ne postoji. Kada smo se odlučili za letovanje na Lefkadi znali smo da od lenčarenja na plaži ceo dan, štrafte "vila/hotel - plaža" nema ništa i da ćemo ceo dan biti na nogama - negde na ostrvu. I tako je bilo, jer Lefkada je ostrvo koja od vas traži maksimum snage, pažnje, avanturizma i iznad svega ljubavi kako bi se videle sve njene lepote.

Narednih nekoliko postova će biti sa puno slika, jer Lefkada to zaslužuje, jer želim da pišem o njoj i da prikažem sve njene lepote koje su mene ostavile bez daha, kojima ću se uvek vraćati. Ako želite da pođete na malo virtuelno putovanje samnom, zavalite se u fotelju, sa šoljom jutarnje kafe u rukama i uživajte.

Lefkada je ostrvo u Jonskom moru, i sa još nekoliko prelepih ostrva čini Jonsku skupinu grčkih ostrva. Poznata je po prelepim plažama na zapadnoj strani ostrva, sa kojih se pruža neverovatan pogled na pučinu mora i zalazak sunca.

Boja morske vode na zapadnim obalama je specifična - jarko tirkizno plava. Dok na južnim i istočnim stranama ima mnogo malih plažica, njihova lepota ne mami uzdahe. Iako kristalno čisto more, preovlađuje tirkizno zelena boja vode. Bogate su podvodnim svetom, i pravi su raj za ronioce. One najlepše su i najmanje. Sve plaže Lefkade:

Najlepši period godine za posetu Lefkadi jeste jun mesec i prva polovina septembra. Tokom jula i avgusta je previše toplo, i temperature koje mogu da dostignu više od 40C stvaraju teške uslove za obilazak i celodnevni boravak na nekoj plaži na zapadnoj obali. Kako putešestvije do nekih traje dugo, opcija "sečenja dana" i povratak u sobu po najvećem suncu, pa ponovno vraćanje na plažu je nemoguća misija. Mi smo odabrali prvu polovinu septembra, zbog dosta niže razlike temperature vazduha i mora. To nam je omogućilo da ceo dan budemo na plažama i je sa mojom osetljivom i svetlom kožom nisam imala problem, uz sve zaštitne kreme koje sam ponela.

Ako ste ceo svoj odmor proveli sedeći u jednom mestu na Lefkadi, onda Lefkadu niste videli. Ako niste avanturista u duši, zaobiđite ovo prelepo ostrvo. Ono ne zaslužuje da presedite ceo odmor na jednoj plaži. Mogućnosti za obilazak ostrva su velike: iznajmljivanje automobila, motora, kvada ili bicikla je moguća na svakom koraku. Velika ponuda zahteva i dobru pripremu i organizaciju šta videti i posetiti za desetak dana. Ako želite da vidite sve, tih deset dana neće biti dovoljno. Zato uvek treba ostaviti nešto za naredni put. Ukoliko se odlučite za ovu vrstu odmora na vreme se obezbedite mapama - papirnim, elektronskim - svejedno, iGO za POI za svaku plažu (koji možete naći na internetu), mogu biti od pomoći onda kada mapa izda. Mnogi putevi na Lefkadi su loši, asfalt je loš, u neretkim slučajevima je to makadamski put, velike serpentine, neoznačene skretnice... Ali sve je to Lefkada i sve je to njen šarm. Od velike pomoći nam je bila i ova mapa, koju smo odštampali i nosili stalno sa sobom (link):

Mi smo bili smešteni na istočnoj strani ostrva, koja je okrenuta prema kopnu, u malom mestu Nidri. Skoro sve naše agencije nude smeštaj u ovom mestu, pa ukoliko ne idete u sopstvenoj režiji, osuđeni ste na ovu stranu ostrva. Ali i ona ima svoje čari... Dosta Srba letuje u Nidriju, ali u selima poput Agios Nikitasa, na zapadu, i Vasilikija, na jugu. Po meni najbolja lokacija za smeštaj je ili Nidri (ukoliko vam ne smeta dugačka vožnja) ili Vasiliki.

Prvi dan kad smo stigli iznajmili smo kola za onoliko dana koliko nam je trajao odmor, i uveče smo napravili prvi plan. Iduće jutro smo polako, ali sigurno krenuli. Sunce na nebu bez oblačka je obećavalo. Međutim, kako smo prešli sa druge strane planine, dočekalo nas je sivo nebo, vetar i kiša. Onda smo shvatili da vreme na jednoj strani ostrva nikako ne znači isto takvo i na drugoj strani, jer je ostrvo podeljeno planinom po sredini. Prvo jutro nije obećavalo i došlo mi je da plačem, jer šta raditi na Lefkadi, u Nidriju, dok napolju pljušti kiša?!

Dok smo stajali na vidikovcu, smrzavali se na vetru i kiši, razmišljali smo kud dalje. I u tom razmišljanju i kraćoj šetnji, oblaci su otišli, razvedrilo se i sunce se pojavilo obasjavajući plavetnilo mora i neba. Ohrabreni krenuli smo dalje u istraživanje i uživanje.

Lefkada je poznata po plažama na zapadnoj strani ostrva. Ali ima par prelepih i na jugu. Obižli smo skoro sve. Neke videli, na nekima se kupali i sunčali, na neke smo se vratili jer smo se zaljubili, a mali broj njih smo ostavili za naredni put - da se vratimo.

U ovom postu ću napisati par reči o plažama na istočnoj i južnoj obali Lefkade, jer iako ne toliko lepe kao one sa druge strane, ipak mogu da se pohvale predivnom, kristalno čistom vodom i mirnim morem.

Gradska plaža u Nidriju - Mrs Skiadas nije ništa posebno, ali je odlična za "prvu pomoć". Sunca ima od svitanja i voda je kristalno čista. Sitan šljunak na obali i pesak na dnu. Ležaljke i suncobrani su oko 5-6 evra za ceo dan.

U blizini Nidrija, na oko 2km, nalazi se preslatka mala Pasa plažica. Od magistrale je odvaja desetak stepenica i pojas drveća i žbunja. Jedna od retkih lepih plaža na istočnoj obali, koja ima sunca od svitanja do 17h. Takođe, ovu plažu odlikuje i prirodni hlad, koji postaje sve intezivniji posle 13h. Voda je mirna i kristalno čista, dok dno i obalu čini krupno kamenje. Kako je plaža okrenuta ka zalivu, jedrilice i brodići su redovna pojava, što upotpunjuje pogled.

Mikros Gialos je malo selo na jugu ostrva, koje se nalazi u zalivu Rouda sa istoimenom plažom. Ali plaža je poznatija kao Mikros Gialos. Mala, prelepa, sa kristalno čistom tirkizno zelenom vodom. Na žalost, tamo smo se zadržali kratko jer nas je u uživanju sprečila kiša i jak vetar, nekoliko minuta nakon što smo se raspakovali.

Agiofili plaža se nalazi u blizini ribarskog sela Vasiliki na jugu ostrva. Iako do nje vodi makadamski put kroz brda, mi smo je posetili brodićem koji kreće na svaki sat iz Vasilikija. Povratna karta je 6 evra po osobi i poslednji brodić je oko 19h, sa plaže. Primetila sam da dosta ljudi dolazi i spomenutim putem, ali nismo želili da rizikujemo i upustimo se iznajmlejnim kolima na takav teren.

Plaža je mala, ali gužva na njoj je nesnosna. Ima malo mesta za sopstveni suncobran, jer tamo važi "gde mesto vidiš ti ležaljku posadi i uzmi koji evrić". Iznajmljivanje dve ležaljke i suncobrana je 7 evra. Plažu krasi krupan beli šljunak i bogat podvodni svet. Maska za ronjenje je obavezna. Zbog toga boja vode nije tirkizno plava kao na plažama zapada, nego tirkizno zelena. Ulazak u vodu može biti pravo mučenje nekima, jer dno čini krupno kamenje.

Na plaži postoje dve "tezge" koje prodaju kafu, grickalice i sokove. Odmah pored su i stepenice koje vode do vrha brda, a potom dalje na makadamski put.

Pogled na Agiofili sa brodića. Tek tada se vidi prelepa tirkizno zelena boja mora.

Lefkada je ostrvo predivnih plaža i plažica, kristalno čiste vode pa samim tim i dosta njih ima plavu zastavicu. Plava zastava je sertifikat koji dodeljuje organizacija FEE (Foundation for Environmental Education) za najlepše plaže i luke sveta. Kriterijum za Plavu zastavu možete pročitati ovde. U celoj Grčkoj ih ima 425, a samo na Lefkadi ih ima osam, marina u glavnom gradu Lefkada i sedam plaža:

1. Gradska plaža u Nidriju - Mrs Skiadas
2. Mikros Gialos
3. Kathisma
4. Gira
5. Pefkoulia
6. Porto Katziki
7. Ai Ioannis

Naredni post će biti o veličanstvenim plažama na zapadnoj strani ostrva, onim mestima zbog kojih se zauvek zaljubite u ovo ostrvo i poželite da se tamo uvek vratite.