Moj maj u slikama...

2.6.14


*Izvor
Maj mesec je mesec kada svi uživamo u suncu, prirodi, lepom vremenu i svemu onome što dolazi posle zime i kišnog proleća. Ali ove godine je maj bio nešto drugačiji za sve nas na području Balkana. Umesto da uživamo što više možemo i prepustimo se kolotečini, većina nas je polovinu ovog meseca provela sa velikom brigom na licu. Ovog meseca smo svi videli pravo lice mnogih od nas. U svetu gde cenzura uzima primat na internet stranicama, dnevnim novinama i televiziji, neću pisati mnogo. Samo ću preneti...



Dok sedim u svom rodnom gradu, slušam lišće koje šušti na vetru, miris reke Save koji mi dolazi do nosa, odlučih da napišem ovaj post. I pored svega, ipak je u proteklom mesecu bilo dosta toga lepog. A lepo je ono što nam je potrebno kako bismo krenuli i nastavili dalje.

Tako je početak meseca počeo sa kafom i kolačima...



Početkom maja se uz kupljene 4l Kokte (gazirano piće mog detinjstva) dobijala čaša na poklon. Naravno, mi imamo dve. Tokom maja pila se samo Kokta. Ako je već nezdravo, barem je domaće.


Posle male priče na poslu, kako volimo originalne, reklamne i nedostupne čaše, kako sam ja suprugu razbila tri omiljene, od koleginice dobih šest komada. Veliko hvala...


Negde oko 10.maja shvatih da je jedan gerber preživeo tri nedelje u vazni! Morala sam da ga ovekovčim.


Prošetala sam i prolećnim mini sajmom cveća. Divne saksije ukrašene dekupaž tehnikom, prelepi kaktusi, predivne kale, muškatle (iako ih mnogi ne vole zbog specifičnog mirisa, možda će se predomisliti kada budu pročitali da baš taj miris komarci ne vole) i hit sajma - narandžino drvo.





Taj dan je bio preidvan za šetnju. Retki su dani kada se u Beogradu mogu videti prazne ulice. Ovo je bio jedan od tih dana...


Meni posebno drag Andrićev venac...



... i Pionirski park. Do tog dana nisam znala da u parku postoji drvo Zove! Sve do tada sam mislila da Zova raste isključivo kao drvenasti žbun, jer sam je samo tako viđala. Ali eto i drveta.



Odlično poređenje sa kojim se slažem...


... se nalazi na Trgu Nikole Pašića. Ovaj trg je nalepši i najživlji leti zbog čuvene fontane, koja pruža rashlađivanje mnogima tokom vrelih letnjih dana nakon dugačkog, ponekad naporonog, štrapacirunga.


Prelep Kalemegdan, zelena oaza centra Beograda. Pogled sa strane Novog Beograda. I jedna navalentna patkica koja mnogo voli da pozira i da se slika.



Mesta za poljupce se šire Srbijom. Neka i treba, lepo je to...



U maju mesecu sam kupila još jednu šolju. Neko bi pomislio da skupljam šolje. Ali nije tako. Ja samo ne mogu da odolim lepim, šarenim i velikim šoljama. Naravno sa sovama!


Jelo se i pilo domaće. Kokta, Soko Štark čokoladne bombone, SwissLion keksići - Cosmo (nalik na Oreo keksiće, samo meni mnogo lepši) i SwissLion cvetići koji su punjeni Eurokremom! Savršenstvo! I u inat svim belim podlogama!



Provukle su se tu i jagode sa šlagom. Ja ih obožavam, ali moj stomak ih ne voli...


Tokom aprila sam htela da napravim nešto, te iz Srećnog dugmenceta sam naručila washi trakice. Ali sam ideju realizovala u maju mesecu. Od praznih tegli je nastalo čitavo šareno društvance začina, čajeva i cedevite.



U maju smo se družili na Vichy terasi i uživali u prvim zracima sunca posle dugih kišovitih dana. Odlično mesto, ukusni kolači, divna domaćica i još bolje društvo. Za lep dan je zaista potrebno malo...



Još jedno u nizu divnih lakoholičarskih druženja. Neke devojke su došle posle dugo vremena, neke su falile. Ali prešlo nam je u praksu, pa se sad viđamo jednom mesečno. Plan je bio da ovog puta druženje bude na Adi Ciganliji, ali ta dosadna kiše je promenila naše planove. Ali nas nije sprečila u naumu. Neon lakovi kao letnji trend su bili u žiži interesovanja. Jedna od nas ih je prvi put nanela na ruke, te sam taj momenat zabeležila. Prešla je na tamnu stranu!





Veliko, najveće od srca hvala jednoj devojci koja se setila. Divan, divan poklon sam dobila... Dreamcatcher.


Pred kraj maja, sa nekolicinom domaćih blogerki, bila sam pozvana da posetim proizvodni pogon Multiactiv kompanije i prisustvujem promociji novog proizvoda. Više o samom događaju imaćete prilike da pročitate u nekim od narednih postova.



Poslednji dan maja meseca smo proveli u Temišvaru. Ovo je jedan od onih dana koji krene naopako od momenta kada otvorite oči. Izlet smo uplatili još početkom maja, i stvarno se nadali da će nam vreme biti naklonjeno makar taj jedan dan. Ali ne! Krenuli smo put Temišvara u 6 sati ujutru, dok je Beograd spavao po kiši koja je lagano padala. Temperatura oko 8 podeoka. Iako smo se obukli adekvatno, bilo je prohladno. Nadali smo se samo da neće padati kiša, da se možemo prošetati, sesti u neki restoran ručati, popiti kafu na jednom od njihovih poznatih trgova... Međutim, dočekao nas je nenormalni vetar, hladno podne, zatvorene ulice u centru koji se renovira i puste ulice. Nismo išli sa namerom da idemo u "šoping", ali smo poterni vetorm u leđa ipak završili u Iulius mall-u, jednom od najvećih tržnih centara na Balkanu. Mala pešačka tura nije dovoljna za mene, koja više volim da lutam i da šetam nekim novim gradom, nego da idem i zatvorim se u tržni centar. Ali ovog puta to je bilo neminovno...

U gradu smo videli strogi centar, zgradu Opere (bitan objekat u novijoj istoriji Rumunije), Sinagogu, Srpsku sabornu crkvu, trg Marije Terezije (u sred renoviranja, šuta, kamenja...). Velika šteta. Ali dobro, bar smo videli kuda i šta za neki naredni put, a biće ih sigurno. Radovi su počeli jer čelnici ovog grada žele da konkurišu za kulturnu prestonicu Rumunije i UNESCO. Svim srcem se nadam da će uspeti, jer je grad usitinu prelep. 




Sa pojačavanjem vetra krenuli smo put tržnog centra, u kome smo ostali do poslaska, jer je kasnije počela i kiša. Koga zanima, cene su slične kao kod nas, ali verujem da su rasprodaje mnogo bolje. Većina radnji je ista kao u našim tršnim centrima: Zara, Mango, Berchka, Stradivarius, C&A, H&M, Tom Tailor... Ali ima i dosta drugih. Po mojoj proceni kožna obuća je nešto što se isplati kupiti jer je dosta povoljnije, čak i u jeku sezone.

Što se tiče parfemerija to je već druga priča. Sephora je bogatija izborom nego kod nas, iako dosta manja. Cene HE brendova su iste. Douglas parfemerija prati Sephoru. MAC radnja je preko puta Sephore i dosta je manja nego kod nas u Ušću. Cene su približne, sem cena rumenila koja su u Rumuniji znatno povoljnija (oko 23 evra). U jednoj apoteci sam videla L´Occitane deo asortimana, kao i The Body Shop radnju (njihovi čuveni buteri za telo su oko 20 evra). Kao što sam rekla nisam išla u šoping, te tako nešto nisam ni isplanirala. Ali sam se vratila sa jednim lakom za nokte, koji ćete videti u novitetima u narednom postu. Dosta toga sam poželela da kupim i ponesem, ali znam da mi u tom momentu racionalnost ne bi bila jača strana, te ništa više od tog laka ne kupih. Ako prvi put idete, treba da znate da se tamo ne može plaćati u evrima.

Za kraj jednog neuspelog izleta popili smo kafu u čuvenom Starbucks-u. Nešto toplo nam je prijalo.


Coca-Cola kupljena u Temišvaru. Ja htedoh da donesemo celo pakovanje, ali nije me poslušao, te se vratismo sa po jednom konzervom. Vanila za njega i višnja za mene...


Sitnice sa izleta i male uspomene...


I na kraju za sve nas... Koliko god nam se činilo da je loše, da oblaci ne prolaze, iza njih se krije sunce. I to sunce će uvek ponovo pustiti svoje zrake i obradovati nas. Tako je stidljivo promolilo glavu i posle kiše...


Iako nam je svima maj bio težak, nadam se da ste ipak imali lep mesec, taman toliko da ono ružno potisne makar na trenutak.

Hvala na čitanju.

You Might Also Like

17 comments

  1. odlične slike, ali me onaj prvi kolač ostavi pod utiskom :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala puno. Sve, sve ali kolač <3

      Delete
  2. Bez obzira na sve, stvari koje si odabrala da pokažeš pokazuju lep i ispunjen mesec.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala puno. Šteta bi bila da su mnoge lepe slike ostale negde u nekom folderu i da sam preskočila ovaj pregled, kao što sam prvo pomislila zbog sveopšte situacije.

      Delete
  3. Anonymous2/6/14 19:55

    Draga, jedva sa čekala da objaviš ovaj post , baš sam juče svraćala da vidim ima li ga.Uživala sam.

    ReplyDelete
  4. Divan post, osecam tvoj trud u ovom postu! Svidja mi se polica sa knjigama ;) :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala puno. Da, moja biblioteka je hit i predmet želja mnogih ljubitelja SF-a i EF-a :)

      Delete
  5. Anonymous2/6/14 20:25

    Septembar u maju :-)
    Ovi tvoji postovi su mi predivni, uzivam da ih citam, iako me uvek uhvati neka nostalgija.
    Da ti bude lepse od juna ;-)
    Mnogo pozdrava, Alekta*

    ReplyDelete
  6. Unatoč strašnoj situaciji koja nikog nije ostavila ravnodušnim, ostale fotke su predivne i vrijeme ti je ipak divno prošlo <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala puno. Ipak treba uvek tražiti lep momenat, jer drugačije ne vredi.

      Delete
  7. Koliko mi nedostaje moj grad Beograd. Bukvalno sam se rasplakala gledajuci tvoje slike. Vidim da nisam jedina koja kupuje iliti gomila lepe solje :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eh Jejo moja, daleko si. Valjda će doći dan kad ćeš nam doći makar na kratko i kad ćemo popiti kafu na obali Save ili Dunava. Suze nostalgije, nisu teške i nekada ih je lepo pustiti. A što se tiče šolja... nekako mi se same nameću ;)

      Delete
  8. Drago mi je da nisi preskocila ovaj post. Prelepe slike!
    Pohvale od mene za tegle, super su ispale. :)
    Kazi mi, molim te, gde se odrzava ovaj mini sajam cveca? Dopale su mi se saksije.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala puno. Hvala i za teglice. Ovaj mini sajam cveća, sa mojih slika je održan u Manjež parku, kod SKC-a. Najčešće su organizovani tu, na Trgu Nikole Pašića i u parku Mitićeva rupa.

      Delete
  9. Predivne fotografije kao i uvek. Zaista sam uzivala.

    ReplyDelete

Hvala Vam što odvajate Vaše vreme, čitate moj blog, komentarišete, dajete predloge, kritike i sugestije.

Subscribe