Svi moji parfemi - I deo

22.11.13



Ovo je jedna od onih priča koja nema početak. Bar ne kod mene. Šta god napišem, nije dovoljno dobro. Rečenice nisu dovoljno bogate, ni mirisne. Suviše su mi obične i siromašne. Gledam u belilo monitora i jednostavno ništa ne dolazi, a želja da napišem nešto i postavim neke lepe slike, ne jenjava.

Šta je parfem ženi? - Ja bih rekla moj najbolji prijatelj, nevidljivi deo mene, moj potpis, moje Sunce i moj Mesec...


U moru parfema koji nam se nude, teško je naći i odabrati onaj pravi. Nekada imamo sreće pa nakon jednog njuha shvatimo da smo našli svoju večnu ljubav. Nekada je nemoguće ostati samo na jednom parfemu, jer ima previše onih koji nas mame i koji nam ne izlaze iz glave. Ja spadam u ovu drugu grupu. Ne mogu da zamislim da volim samo jedan parfem. Dosta sam ih menjala, probala, nosila, dok nisam upoznala sebe. Tada sam shvatila šta moja koža voli, šta joj najlepše stoji. Svaki parfem se "nosi" i ostavlja pečat za nama. Taj pečat je toliko jak i jedinstven da nas ljudi po njemu prepoznaju. Ne postoji lepši kompliment za ženu od reči "...u momentu sam osetio tvoj miris oko mene...". Tada znate sve.

Mnogo sam lutala dok se nisam skrasila kraj nekoliko bočica. Imam svoje miljenike, one bez kojih ne mogu, koje uvek moram da imam u svojoj maloj kolekciji. A opet, imam i one koje jednostavno volim i koji mi "stoje". Ali svaka bočica je udomljena s´ ljubavlju i svaka mi daje lični pečat. Mogu reći da ne volim sveže, citrusne parfeme, one koju podsećaju na prolećni povetarac ili letnje koktele. Volim jače, mistične, nedokučive perfeme, one koje moram upoznati, shvatiti, istražiti. Ako je parfem namenjen toplim danima i mirisu mora, ipak u sebi mora imati nešto slatkasto, da bi bio moj. Vanila, čokolada, karamela, jasmin, amber, kokos... su samo neke od komponenti koje opisuju moje omiljene parfeme. 

Teško je naći prave reči i njima opisati zašto volite baš taj parfem. Parfem se ne opisuje, on se oseti, udiše. Njegovi talasi stvaraju slike u glavi, koje su od tog momenta prvog susreta vezane samo za tu jednu specifičnu bočicu. Sastav svakog parfema može lako da se pronađe na internetu. Ali kad uzmete bočicu i kada se par kapljica udobno smesti na vašu kožu, svako će osetiti nešto jedinstveno, nešto što nekim čudom ne postoji na spisku mirisne piramide. Tog momenta znaćete da li je parfem vaš ili ne.

Kada me neko pita da opišem parfem, ne umem. Umesto toga opišem kako se ja osećam kada ga nosim, šta vidim oko sebe, šta vidim kad sklopim oči. Tako sam i ovim fotografijama pokušala da prenesem svoju ljubav prema ovim malim čudesima.

Ovo je jedan deo moje kolekcije...

Burberry Women, je parfem koji je nekada nosio naziv Burberry London for Women. Jednostavan, prelep, veseo, kremast, mazan...


Elixir des Merveilles Hermes za žene. Parfem zbog kojeg sam otišla u Segedin. Nisam se smirila dok nisam došla do male bombastične narandze. Iako ga mnogi svrstavaju u letnje parfeme baš zbog te narandze u sebi, ja ga najviše volim nositi u jesenjim danima, jer posle narandzastog smiraja na meni izviru vanila i karamela. Topao čaj, cimet, čajni kolačić, omiljeni časopis, Hermes - savršen dan.


Bronze Goddess Eau Fraiche Skinscent iz čuvene kuće Estee Lauder je stari parfem iz 2008 godine. Iako je do sad doživeo mnogo varijacija, ipak je ovaj prvenac najbolji. Pravi letnji parfem. Sladak, ali taman toliko da na vrelom asfaltu osetite dašak mora, soli, kokosa, jasmina, lavande... Savšen za letnje noći, duge haljine, razbarušenu kosu, ritam salse...



Posedujem još jednog maleckog iz iste kuće, Bronze Goddess Soleil. Parfem za leto 2011 godine. Jedan od retkih citrusnih parfema u mojoj kolekciji. Iako je limun u njemu izuzetno izražen, taj jasmin i ti njegovi teži, slatki delići su oni koji su ga učinili mojim. Rado ga nosim leti i uživam u njegovoj slatkastoj svežini.



Lolita Lepmicka je parfem koji u meni budi večnu devojčicu. Bočice ove parfemske kuće su savršenstvo, možda među najlepšima. Svaka je pravo malo umetničko delo, da poželite da ih skupljate samo da bi ih izložili i uživali u lepoti oblika i boja. Postoji mnogo varijanti, ali ovaj prvenac je najlepši. Veseo, razdragan, slatkast... Kada ga osetim poželim da trčim, nasmejana sa široko raširenim rukama i nikada ne stanem.


Naravno večita elegancija i večiti Chanel su savršeni spoj, koji se ne može zamisliti jedno bez drugog. Svaka reč o njemu je bespotrebna i suvišna. Coco Mademoiselle Chanel...


Pre nego što odlučim da li će neki parfem postati moj stalni pratilac, član moje male porodice, volim da ga njušnem nekoliko puta, da ga istestiram u raznim situacijama, da vidim da li ga moja koža prihvata. Zato uvek imam gomilicu testera, koji mi u tome pomažu.




Kao što sam na početku napisala, ovo je jedan deo moje kolekcije. Drugi deo, onaj "stvarno moj", moj e signature parfeme po kojima me poznaju, videćete u narednom postu. Nadam se da sam uspela slikama, usled nedostatka reči, da vam prenesem moja osećanja, moj doživljaj, ono što ja vidim kada sam obavijena mirisnim talasima.

Volite li parfeme? Imate li vi vaše kolekcije, male, velike, svejedno - svaka je vredna?

Hvala na čitanju.

You Might Also Like

26 comments

  1. Krasan izbor! Slažem se za Lolite, divne bočice :)) I meni je nekako ova prva najdraža, iako vidim da imaš i tester L de Lolita Lempicka koji mi je isto drag :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala puno :) Lolite stvarno imaju izuzetno lepe bocice. L sam zelela da kupim, ali ne znam kakva je reformulisana verzija, jer je moj tester onaj stari.

      Delete
  2. Imamo šokantno sličan (a opet različit) ukus :). Sviđa mi se kako si objasnila suštinu parfema i šta miris znači za tebe.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala puno :) I dalje mislim da nisam dovoljno dobro objasnila, ali bolje od ovoga ne umem.

      Delete
  3. Super post, volim postove o parfemima :) Poklopismo se jedino kod Coco Mademoiselle, a rado bih njušnula taj Hermesov.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala puno :) Ako ti se svidja Coco, Hermes ti se ne bi bas svideo, jer je dosta jaci. Ali nikad se ne zna.

      Delete
  4. Reci cu samo Bronze Goddes iz 2008 jeeeeeej!!! Omiljeni parfem ikada!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Divan je, i vec ga trosim na kapljice. Mozda moze jos negde da se nadje, ili da se naleti na verziju iz 2011, ali nije to - to.

      Delete
  5. Imam Lolitu,bas tu prvu,i volim je najvise na svetu! <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lolita je prelepa. Ova prva verzija je lepsa nego sadasnja reformulisana.

      Delete
  6. savrsena kolekcija! jedva cekam drugi deo sa alien i womanity parfemima posto sam ih spazila na prvoj slicici :) a od ovih -bronze goddess znam da mirise predivno :)

    ReplyDelete
  7. Zavidno lijepa kolekcija.

    ReplyDelete
  8. Super post,neka sam i imala ali Chanel coco mademoiselle mi je na listi zelja vec predugo,cekam drugi deo ;)

    ReplyDelete
  9. Replies
    1. Znam da ih i ti volis isto kao i ja. Sad ces videti da li nam se dozivljaju poklapaju :)

      Delete
  10. Divan post! :) Mademoiselle nam je zajednički za sad, a vidim biće ih još u drugom delu, jedva čekam tvoje utiske za Alien. :)

    ReplyDelete
  11. Verujem da ne postoji zena koja ne voli parfeme, sminku, kozmetiku, ali neke od nas smo navucene, pa i bolesne kad je ta lepota u pitanju :) Ja sam imala tu (ne)srecu da od rodjenja svakodnevno gledam dve besprekorno doterane i lepe zene, pa se taj skupi uticaj preneo i na mene. :)
    Ono sto mi se najvise dopada kod tebe je kratak i jasan nacin na koji predstavljas omiljene parfeme sa divnom pozadinom od slika.
    Od ovih parfema jedino nisam probala Hermesov, a posto volim kombinaciju pomorandze i vanile, kao i karamele, jedva cekam da ga pronadjem i omirisem :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja opet sam odrasla uz majku koja nije poklonik sminke, i koristi samo osnovno. A opet, ja volim sve. Hvala puno :) Ako ti se pruzi prilika obavezno probaj Hermes, parfem je fantastican.

      Delete
  12. mmmm, kakva kolekcija :)
    rado bih njušnula Elixir Hermes!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala puno :) Elixir je prelep zaista!

      Delete

Hvala Vam što odvajate Vaše vreme, čitate moj blog, komentarišete, dajete predloge, kritike i sugestije.

Subscribe