Rim - naše šetnje

9.10.13

Krajem septembra sam konačno otputovala na neophodni odmor. Ove godine izbor je pao na Rim i kratku turu od šest dana (dva dana u putu i četiri noćenja). Sreća na putu nas je pratila pa smo u Rim stigli nakon 18 sati, što je odlično prolazno vreme. Iako sam bila umorna i neispavana od truckanja, sunce, uzbuđenje i priča vodiča bili su dovoljni da želja za snom i krevetom nestane. Prilikom panoramskog razgledanja grada sam samo mislila kako da se dočepam sobe, tuša, da se presvučem i da uposlim noge i patike. Tokom lagane vožnje kroz ulice Rima, samo sam okretala glavu levo-desno, i mužu skoro vrištala na uvo: "E ovde moramo doći, e ovde, e ovde..."

Kako smo pre polaska odlučili da ne idemo na izlet u Napulj, u Rimu smo imali jedan dan dodatno. U ovom postu ću vam predstaviti mesta koje smo nas dvoje sami posetili, videli i vraćali se na neka od njih skoro svaki dan, jer su nas oduševila i prirasla srcu.

Bili smo smešteni u hotelu u centru Rima, kod Termini stanice. U pitanju je hotel Medison. Dobili smo i odličnu sobu. Ali kad imam malo vremena, a puno toga za videti, sama soba mi je zadnja stavka na listi. Bitno mi je da je bilo čisto i da je sve bilo čitavo, jer luksuz nisam očekivala (a i to muž i ja nikad ne tražimo, jer smo po prirodi avantursiti).

Rim je grad koji se doživljava očima. Prilikom svakog narpavljenog koraka, iza svakog ugla čeka vas nešto novo, nešto veličanstveno, grandiozno. U Rimu nema minimalizma, nema jednostavnih svedenih linija. Ako to očekujtete - zaboravite. U svakom deliću grada, u svakom zrnu prašine ispisana je istorija. Počev od antičkog Rima, elemenata romanike i gotike, pa do procvata renesanse i baroka. Novo doba je obeleženo mnogim spomenicima koji su napravljeni u skladu sa starim građevinama, kako se izgled Rima nikad ne bi narušio.

Prvu šetnju smo organizovali preko Trga Republike, koji smo svaki naredni put izbegavali zbog ogromne gužve u saobraćaju i nemogućnosti prelaska isti, sem na jednom pešačkom prelazu. U sredini se nalazi ogromna fontana u kojoj slobodno mogu da se ohlade umorna stopala.

Spuštajući se od hotela i prateći mapu, dolazi se do veličanstvenog spomenika Vittoriu Emanuelu II, prvom kralju ujedinjene Italije. Spomenik je izgrađen 1885 godine i nosi naziv "Altare della Pattria". U sklopu spomenika nalazi se muzej, ulaz je slobodan i kroz njega se dolazi na vrh spomenika i vidikovac sa kojeg se pruža neverovatan pogled.

1925. godine je ovde izgrađena i grobnica Neznanom junaku, gde gori večni plamen.

Sa druge strane spomenika nam je pozirao i galeb koji je mirno stajao, dok su ga nemilosrdni turisti slikali.

Pogled sa vidikovca na spomeniku je neverovatan. Vidi se Rimski forum, Koloseum...

Na gornjoj slici vidi se veliki okrugli obelisk. Ono što je za njega karakteristično jeste da na celoj svojoj površini ima isklesane figure, radnje, životinje u jednom nizu. Kako je veći deo stanovništva u to doba bio nepismen, ove slike su im prenosile priču i događaje koji su obeležili neki vremenski period. Namera je bila da svako može da vidi i "pročita". Na prvoj slici je detalj sa gornjeg obeliska, a na drugoj obelisk sa Piazza Colone.

U Rimu postoji još i 13 "pravih" obeliska. Pet rimskih i osam egipatskih. U Egiptu je ostalo samo tri. Donešeni su u vreme antičkog Rima, i postavljeni na strategijska mesta u centralnom delu grada. Služili su kao orijentir u tadašnje vreme. Kako su svi različiti, snalaženje je bilo lako. Danas je svaki od njih spomenik, ali se mešatni i dalje orijentišu prema njima. Neki su okrugli, neki četvrtasti, tj. "piramidastog oblika". Ono što je karakteristično je da na vrhu svakog ima figura: negde je krst, negde golubica.

Obelisk koji je mene fascinirao i na koji smo slučajno naleteli, jer nije obeležen ni na mapi, niti smo o njemu čuli od vodiča, je prelepi obelisk na Piazza della Minerva. Ovaj egipatski obelisk na leđima nosi prelepa statua slona, koju je napravio Bernini.

Muž i ja smo uspeli da vidimo i nađemo 10 obeliska. A više o njima i njihove lokacije možete videti ovde i ovde. Nama je to bila mala igra: "uloviti i slikati što više obeliska".

Odmah pored ovog obeliska nalazi se i čuveni Pantheon: "The Pentheon - temple of Roman Gods". Mene je ostavio bez daha. Ne postoje reči kojima bih opisala ono što sam osetila kada sam se našla ispred ulaza. Ogroman "prazan prostor" učinio je da se osećam tako malom, nebitnom... kako bi i trebalo da se čovek oseća pred bogovima... Savršenog oblika sfere, koji simbolizuje vrednost božanstava, postavljajući ih tako da svi budu jednaki. Prečnik sfere je 43,3 metara, a na samom vrhu je otvor, poznati Oculus, čiji je prečnik 9 metara. Fascinatna ideja i uloga Oculusa, jer je to jedini izvor prirodne svetlosi u Pantheonu. Zrak svetlosti "kruži" po Pantheonu tokom celog dana... U Pantheonu se nalazi i Rafaelova grobnica (četvrta slika).

Ispred Pantheona se nalazi još jedan obelisk, koji je postavljen u središte fontane. Ovo mesto je Piazza della Rotonda. Fontana je napravljena 1575 godine i meni lično je malo zastrašujuća.

U blizini Pantheona nalazi se Piazza Navone, prelep trg gde se okupljaju ulični prodavci slika, rukotvorina, ulični svirači. Muzike, ljudi, žagora na sve strane. Prelepo mesto za odmor i uživanje. Na trgu se nalaze tri prelepe fontane i jedan obelisk, u središtu trga.

Na ovaj trg smo se vraćali svaki dan da odmorimo od šetnje, posle obavezne posete Pantheonu, kojeg nisam mogla da se zasitim. Sa ovog trga, prvi dan smo se uputili u istraživanje Rimske boemske četvrti - Trastevere. Male uzane ulice, nebrojeno mnogo restorana, picerija, kafića, unikatnih prodavnica, antikvarnica, velika gužva, puno turista, ali i Rimljana. Ovde sam probala najlepšu picu ikada. Muževljevo i moje pravilo je da "jedemo tamo gde mušterije govore jezik države u kojoj se trenutno nalazimo". Ako u nekom restoranu u Rimu čujete samo italijanski, znajte da je tu hrana odlična. Ova parola nas nikad do sad nije prevarila.

Šetajući kroz Trastevere naleteli smo na mali trg i crkvu S.Maria in Trastevere.

Mesto koje sam žarko želela da vidim su čuvene španske stepenice, na Španskom trgu. Ali ostala sam razočarana, jer sam očekivala više što od same lokacije, širine trga, broja stepenica, širine istih... Zamišljala sam da je veće, šire, romantičnije. Ali dobro... Ovde smo se vraćali dva puta. Prvi put u pešačkoj turi kroz grad, a drugi put nas dvoje sami. Taj drugi put smo odlučili da do Piazza dell Popolo - "Trg Naroda" dođemo preko Španskog trga, kada nas je uhvatio neviđeni pljusak, koji je trajao dva sata. Razdaljinu između ova dva trga peške možete preći za 15-20 min, ali nama je trebalo  dva i po sata. Smejali smo se sami sebi, kupili kineski kišobran, upozanli gomile turista koji su se sklanjali od pljuska gde i mi. Slatko smo se smejali ali i lepo proveli.

Moram da se zahvalim mom dragom, što je po najgorem pljusku otišao da slika Španske stepenice, koje su u roku od dve minute ostale skoro prazne. A to je prizor koji se nikada ne vidi.

Još neku sliku Španskih stepenica postaviću u drugom postu. Odavde se vidi obelisk na Trgu Naroda. Kada smo stigli tamo, pola trga je bilo ograđeno, a druga polovina prazna zbog kišice. Sa Trga Naroda se ulazi u glavnu ulicu Rima - Via del Corso, koja je ujedno i šoping raj, od najpristupačnijih radnji do onih najelitnijih.

Rim je prelep grad, i koliko god vremena da imate uvek će vam se činiti da nije dovoljno. Ovo su samo neka mesta koja smo nas dvoje sami obišli, samo mali broj slika koje smo doneli kući. Na neka mesta smo se vratili više puta, na neka dva, jer smo poželeli da vidimo tu lepotu još jednom.

Nisam išla u šoping, jer nisam htela da gubim vreme na kupovinu. Želela sam da iskoristim maksimum od svakog dana. Ali sam se kući vratila sa suvenirima koje nikad ne propuštam da kupim: knjige, magneti, razglednice, ulaznice, mape, slatkiši... Bilo je tu i malo kozmetičkih noviteta, ali o njima u posebnom postu.

I šolja koju mi je muž kupio u zvaničnoj diznijevoj prodavnici, u kojoj sam se izgubila kao malo dete...

U narednom postu o pešakoj turi kroz Rim.

You Might Also Like

24 comments

1. Divan post !

Jako sam uživala u predivnim fotografijama i tvom malom putopisu :))

2. Bila sam puno puta u Italiji ali nikad u Rimu, nadam se da će me put jednom i tamo odvesti! :D Fotografije su prekrasne, zaista! Drago mi je da si uživala :)))

1. Hvala puno :)
      Obavezno da posetiš i Rim.

Delete
  3. Prelep post,fotografije su predivne,uzivala sam :)

4. Prelepo, prelepo, prelepo. Osim predivnoća koje si videla, a koje su mi oduzele dah (posebno panorama), mnogo su mi se svideli suveniri koje si uzela jer i sama kupujem upravo takve stari - knjige, razglednice i mape.

1. Hvala puno :)
      Uvek uzimam suvenira tog tipa, zato sto je to nesto sto se ne trosi i sto mi ostaje zauvek <3

Delete
  5. Divne fotografije i baš mi je drago da ti je bilo lepo! Dobro je i što vas je vreme koliko-toliko poslužilo, ovde je kiša padala skoro stalno, vi ste makar malo sunca uhvatili.

Replies
    1. Hvala puno :) Vreme je bilo divno, svaki dan oko 27-28 C, sem ona dva sta sto je pljustala kisa, i sto je jedan dan bilo oblacno. Ali sve u svemu bilo je dobro i prijatno.

Delete
  6. Šta da kažem, znam koliko si temeljna kada su putovanja u pitanju i ovo je zaista divno što odlučila da odradiš postove i pokažeš nam kako je to izgledalo iz tvoje perspektive.
    Vreme beše promenljivo, ali moglo je biti i gore, tako da ipak je prošlo veoma dobro.
    Drago mi je što si koristila momente i što shopping kao takav ni tebi nije bio primarna stvar, a kako da bude pored onolike lepote.
    Najviše sam se raznežila šoljom i avanturom na trgu. Suveniri su i kod mene obavezni :)!

Replies
    1. Vreme je bilo zahvalno, lepo sem ona dva sata pljuska. Ali i to je prijalo jer je donelo malo osvezenja. Morala sam svaki trenutak da ispunim, jer i sama znas da je ovo malo vremena, i da uvek moze jos :)

Delete
  7. Baš ti zavidim. Obožavm Italiju, a Rim je nešto posebno. Prekrasne fotografije.

8. Prelep grad, prelepe slike.:) Imala sam priliku da provedem par dana u Rimu ali nedovoljno da vidim sve njegove lepote..:)

Replies
    1. Hvala puno :) Koliko god vremena da covek ima, u Rimu je to uvek malo, i uvek moze jos.

Delete
  9. Rim je oživeo na tvojim stranicama...

10. Predivno predivno predivno

11. Fascinantno Nisam putovala još uvek u Rim, ove godine sam dala prednost Pragu, iako već drugi put putujem tamo,ali sledeća destinacija mora biti Rim.

1. A ja eto silno želim da vidim i Prag <3

Delete
  12. Jelena, tako mi je drgo što ste napokon otišli na zasluženi odmor i još draže što je odluka pala baš na Rim. Rim je predivan grad!! Kada se samo sjetim tihs tepenica na Španjolskom trgu, sladoleda San Crispino, pizze... OK, obećavam sama sebi da ću štedjeti i opet otići u Rim jer me tvoje fotke ostavljaju bez daha, da ne pričam da mi bude neke davno potisnute uspomene... Kako je divno negdje otputovati - raj za dušu! Suveniri su odlični :D
    Još uvijek gledam fotke i fascinirana sam :D

Replies
    1. Hvala puno :) Istina, Rim je izuzetan grad. Uvek bi mogla da se vratim.

Delete

Hvala Vam što odvajate Vaše vreme, čitate moj blog, komentarišete, dajete predloge, kritike i sugestije.