Lakovi koje svaka žena treba da ima

24.10.13



Neko bi rekao “koliko dugo žena hoda svetom, toliko dugo nosi šminku…”.  To je stvarno tačno. Ne zna se da li je stariji karmin, ajlajner ili lak za nokte. U početku je bilo svega dve ili tri boje, a kasnije, tokom istorije, paleta se širila. Danas u brzom razvitku make up i modne industrije i u trci za novcem, boja je sve vise. Ponuda je ogormna, potražnja još veća. Sve boje koje možete zamisliti sigurno su pretočene u malene staklene bočice.

Svaka žena mora da ima nekoliko lakova različitih boja, za različite prilike, raspoloženja, odevne kombinacije… Ja sam ih svrstala u nekoliko grupa.

·         Crveni lak za nokte

Ovo je boja laka koja je možda najrasprostranjenija. Čak i one žene koje ne lakiraju svoje nokte tako često, sigurno imaju jedan crveni lak. Ono što je nezgodno kod crvenog laka jeste prava nijansa za vaš ten i vašu boju kože. Isto tako u lakoholičarskom svetu se crveni lakovi dele na one letnje i zimske, zavisi da li je boja prigušena ili jarka crvena. Zatim imamo crvene sa plavim (hladnim) ili narandzastim (toplim) tonom. Postoje i neutralni crveni, koji svima pristaju, tzv. vatreni crveni.

Crveni lakovi sa određenim efektima (šljokice, folija završnica, holo efekat…) su diskutabilni. Oni vam se svide ili ne. Sredine kod njih nema. Nekome su omiljeni i izgledaju božanstveno, dok ih neki doživljavaju kao “jeftine” lakove, ma kolika njegova cena bila.

Potraga za savršenim crvenim lakom je teška. Nijanse idu od najtamnije bordo do najsvetlijih jagoda crvenih boja, preko pradajiz crvene do hladne maline. Ali sve su to crveni lakovi…

Ovo su moji omiljeni crvendaći…

(s´leva na desno): CH-Rouge Fatale, OPI-Gloria Red, CG-Ruby Pumps, CH-Pirate, Illamasqua-Charisma
·         Nude lak za nokte

Ovo je grupa lakova koje ja lično ne preferiram, jer sa njima se osećam kao gola, kao da nemam lak za nokte. Ali ima onih žena koje ne vole gole nokte, a opet ne vole ni da imaju boju na istima. One su naklonjene nude lakovima. Isto kao i kod crvenog laka, pronaći savršenu nude nijansu laka je izuzetno teško. Možda čak teže i od pronalaska savršene crvene. Trik je u tome šta je sve danas “nude” ili “neutralna nijansa laka”.

U zavisnoti od naše boje kože, nude lak treba da bude prilagodljiv. Ono što je meni svetloj nude lak, nekome nije. Dok su neke boje tamnijem tenu nude nijanse, meni već dođu kao lakovi “u boji”. Takođe treba obratiti pažnju na podton, da ruke i sake ne bi izgledale umorno, ostarelo, sivo… Shodno tome hladni tipovi neka biraju nude nijanse sa hladnim, ružičastim podtonom. To su one boje koje uvek vuku na rozikasto ili čak plavkasto. Topli tipovi mogu da biraju nijanse koje u sebi imaju tople žute tonove kao I tamnije čokoladne.

Takođe ovi lakovi su odlični, a ujedno su i jedino rešenje, za žene koje na poslu imaju “dress code” i po pravilima firme nije dozvoljeno nositi upadljive boje.

Moji jedini nude lakovi koje imam, i koje retko nosim…

(s´leva na desno): CH - Frisson, Catrice - 080 Sing:Oh, Champs-Elysees, CH-Inattendu
·         Pink lak za nokte

Pink boja nas uvek vraća u detinjstvo, kad je većina nas bila još uvek dete. Tad je većinu nas, kao male devojčice, mama oblačila u roza haljinice. E, pa ja ne spadam u tu grupu. Ali i pored toga volim da vidim lep pink lak za nokte, bilo na sebi bilo na drugim ženama. Ova nijansa lakova se jednostavno ili voli ili ne voli. Neko bi žene koje nose pink na noktima okarakterisao kao detinjaste ili etiketirao “kao žene koje ne mogu da prihvate svoje godine”. Ali svakom životnom dobu, pink nijansa laka može da se prilagodi. 

Pink paleta je ogromna. Jednostavno ne postoji nijansa koja nekome “ne stoji”. Da li će to biti neon, pastelno, jarko, tamno, svetlo, krem, šimerasto, holo… pink, nije bitno. Bitno je da se ova boja voli da bi se mogla nositi. Ako je jača nijansa, samo lak za nokte može da bude odličan aksesoar uz ostale jednostavne komade. I vaše ruke ne mogu da prođu nezapaženo.

Ja ih imam dosta u različitim varijantama…

(s´leva na desno): Ctarice-Miss Piggy Reloaded, CG-Pink Voltage, CG-Pool Party, CH-Rose Exuberant
·        Tamni lak za nokte

Ovo je kategorija koju svako može da shvati na osnovu svojih ličnih afiniteta. Nekome su to taupe nijanse,  nekome braon, crni, ljubičasti, sivi, bordo… A opet, svi pobrojani mogu da imaju i svoje svetlije varijante (izuzev crnih lakova). Nekada se ova boja na noktima povezivala samo za ljude koju su pratili tzv. darkerski stil ili za pankere (bilo muškarce ili žene). Danas se tamni lakovi svrstavaju u elegantnu grupu istih i nose se bilo kada i bilo gde. Ima ih u svim varijantama, sa svim mogućim finišima.

Ova grupa lakova i nijansi je u oku posmatrača. Izbor je ogroman. Među ovim lakovima ja preferiram “ne-kremaste”, ali uleti i neka kremasta nijansa...

(gornji red s´leva na desno): CG-Charmed, I´m Sure; CH-Black Pearl; CH-Rouge Noir; CH-Vendetta;
OPI-You Don´t Know Jacques!; OPI-My Private Jet; OPI-Lincoln Park At Midnight
(donji red): Essie-Smokin´Hot; Dior-New World Purple
·         “Trend” boja laka za nokte

O ovoj kategoriji nema mnogo da se piše. To su boje najnovijih kolekcija shodno sezonama. A tokom ovog leta “harali” su mint, neonci, holo, texturci, lakovi posebnih završnica, boje za “ne svaki dan”…

(gornji red s´leva na desno): CG-Pool Party, CG-Sun Of A Peach,OPI-Solitaire, CH-BelArgus, CH-Azure, CH-Mimosa
(donji red): Essie-Naughty Nautical, Zoya-Stevie, Misslyn - no.85
·         Omiljena boja laka za nokte

Posebna kategorija koju svako kreira po sopstvenom ukusu.  Neko je pravi prema bojama, neko prema proizvođaču, neko po finišima… A neko jednostavno voli mnogo boja i ne zna kako da odabere samo par.

Kao što svi znate ja obožavam ljubičaste lakove, ali u poslednjih par meseci plavi i mint lakovi su ti koji su izbili na sam vrh liste korišćenih lakova.

(gornji red s´leva na desno): CG-Tourned Up Turquose, CG-Flip Flop Fantasy, CG-Flying Dragon,
CH-Sky Line, CH-Coco Blue, CH-Bel Argus, OPI-DS Original
(donji red): Zoya-Lotus, Essie-Naughty Nautical
Pored ljubičastih i plavih, dosta sam nosila lakove koje bih mogla svrstati pod “koralne/crvene nijanse”

(gornji red s´leva na desno): CG-Flip Flop Fantasy, CG-Shell´o,CH-Fracas, OPI-Jinx
(donji red): Dior-Spring Ball, Dior-Diablotine
Sada slede dve grupe, koje po meni nisu obavezne za svaku ženu, ali za one malo više zaluđene lakoholičarke, ili bar one koji drže do modnih I make up trendova – jesu.

·         “Specijalna” boja laka

Ovo je kategorija koja po meni nije obavezna za sve žene, nego samo za one malo bleskastije, koje jednostavno vole lakove za nokte. To  su one boje koje nisu nosive svaki dan. A opet izgledaju fantastično da naprosto “moramo” da ih imamo. Nije bitno da li boja, finiš, šimer čine taj lak specijalnim, ali nešto ga čini.

Za neke žene te “specijalne” boje su one koje nikad ne bi nosile na noktima, a za nas lakoholičarke su sasvim obične, kao npr. plava, zelena, mint, narandzasta isl.

U svakom slučaju, boje koje ja klasifikujem kao "specijalne":

(s´leva na desno): CH-Graphite, CG-Goldie But Goodie, CH-Peridot, CG-Harvest Moon, CH-Delight
·         Lakovi za nokte sa šljokicama, flejkijima, percima isl.

Kao prethodna kategorija, tako i ova nije obavezna. Ova grupa lakova je kod mnogih žena nepoželjna, jer većina smatra kako su ovi lakovi za devojčice i devojčurke, a ne za starije devojke ili žene. Ali mlad si onoliko koliko si mlad u duši, a ta činjenica je kao otvoreni bukvar.

Ovo su jako korisni lakovi, jer brzinom svetlosti dobijate novi lak. Jedan-dva sloja šljokičastog laka, preko neke krem osnove i eto novog laka. Ili jedan-dva sloja između jelly lakova i eto sendvič laka, koji ima prelep efekat. Sa ovim lakovima se može raditi delimični gradijent preko krema… U suštini mogućnosti su velike, samo ih treba iskoristiti.

Ima ih raznih: sa sitnim gliterom, krupnim šljokicama, dijamantskom prašinom, totalno providni sa šljokicama ili opet sa nekom baznom bojom. Ovo su moji šljokičavi lakovi…

(gornji red s´leva na desno): CG-Atlantis, CG-Fairy Dust, Essence-Circus Confetti,
Essence-Glorious Aquarius, OPI-Teenage Dream
(donji red): Essie-Luxeffect, Golden Rose-Jolly Jewels no.109
Eto drage moje veće ili manje lakoholičarke, ovo je moje mišljenje, nadam se korisno. Ako neka od vas nije u ovim obojenim vodama, nadam se da će joj ovaj mali vodič pomoći u formiranju petočlane osnovne ili sedmočlane malo proširene porodice.

Hvala na čitanju. Moj jubilarni 200-ti post.

You Might Also Like

42 comments

  1. Fenomenalno si odradila post, ali zaista.
    Jako mi se dopada kategorizacija i iz svake imam nesto, negde vise negde manje.
    Naravno, nude momenat znas kako se kotira kod mene. Najvise su mi se dopali izbori specijalnih/neobaveznih kategorija :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala puno :)
      Vec neko vreme ceka na objavljivanje, ali se isprecio Rim. Ipak, drago mi je sto sam odlucila da bas "on" bude moj 200 :)

      Delete
  2. Ja sam zena za crvene,koralne i roze varijante i ljubitelj China Glaze lakova :) Procitala sam i druge tvoje postove o lakovima i odlicni su.Samo mi je neverovatno kako lak zna na noktima da izgleda drugacije nego u flasici.Tacno bih se za neke uhvatila i potpuno razocarala kad bih namazala.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala puno :)
      Tacno je da neki lakovi potpuno drugacije izgledaju u bocici i na rukama. To je zbog tona i tena koze. To ume da stvori problem zenama koje ne zele veliku kolekciju, vec samo mali broj izabranih lakova. Zao mi je sto kod nase ne postoje testeri, ali ja jos zivim u nadi da ce svi lakovi imati testere isto kao sto postoje isti od HE brendova.

      Delete
  3. Kako dobar post!

    Brojala sam i imamo ravno 15 lakova istih :D

    I još 10 tvojih mi je na WL :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala puno :)
      Nadam se da je to 10 od svih mojih lakova, a ne samo ovih sa slika (imam ih mnoooogo vise) :D

      Delete
  4. Čestitam na dvjestotom postu! :D Imaš divnu kolekciju lakova i velika većina nijansi mi se baš jako sviđa. Odlično si ih rasporedila! :)

    ReplyDelete
  5. Post je predobro napisan i obuhvatila si sve bitno. Mnogo mi se dopada.
    Sad, što se mene tiče, ja sam zaluđena lakoholičarka i sad sam ustala da pregledam malo svoju kolekciju. Kod mene preovladavaju šljokice, po tome sam i poznata u blogosferi i dođe mi da blog preimenujem u "Šljokica" . Što se boja tiče, najviše preovladavaju - kako ih ja zovem - vesele boje. Imam skroz malo tamnih lakova jer ih nisam puno voljela, tek sad gajim neku blagu ljubav prema njima. Posjedujem jedan jedini crveni lak i nosila sam ga samo jednom. Nekako mi ne leži. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala puno :)
      Ja nemam puno sljokica, ali ih smatram jako korisnim lakovima, jer uvak mogu da promene neki bazni lak, upotpune neku "iznosenu" boju. Ne nosim ih cesto, ali treba ih imati. Bar jednu bocicu univerzalnog "duginog" glitera.

      Delete
  6. Savršen, savršen post! Jednostavno sam ga s užitkom čitala :) prava ispovijest jedne lakoholičarke :)) Ja baš suprotno, nisam fan ljubičastih, ali zato obožavam koraljne, crvene, pink i plave. Nađu se kod mene i ostale boje, naravno :) I čestitam na 200 postu!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala puno :) Ja najmanje volim i nosim crvene i koralne, ali opet nekako i njih kupujem :D Ne znam sto :D

      Delete
  7. Svaka čast za post, u potpunosti se slažem sa svim što si navela, jako je lepo kategorisano i objašnjeno.

    ReplyDelete
  8. Česitiam ti na 200 postova. Jedino što fail ovom članku je popis lakova na slikama. Taman ugledam neki koji mi se svidi i onda ne mogu da nađem koji je.
    Mislim da si dobro primetila da ono što je tebi ili meni nude neko tamniji ne mora da doživi tako i obratno.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala puno :)
      Dopisala sam nazive lakova ispod slika :) Htedoh na samom pocetku, ali ni sama ne znam sto nisam. Ispravih nepravdu :)
      O Nude lakovima bih mogla napisati ili esej ili tri reci (zavisi od raspolozenja). Postujem zene koje ih vole i nose, ali ja ne mogu pa ne mogu.

      Delete
  9. Bas sam imala malo lakova pre mozda godinu dana, ali sada vec mogu da priznam da ispunjavam sve ove kategorije. Mada nemam ih bas koliko i ti, iako je tebi ovo samo delic kolekcije sigurno. JOj nekoliko lakova su zaista predivni. Ali su Chanel i OPI a njih cu tesko kupiti, jer mi se ne daju vece pare za lak :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Istina, ovo je samo delic moje kolekcije koja stalno raste. Uglavnom neplanski :)

      Delete
  10. Sve se slažem! Palo mi je na pamet kako nemam nijedan jedini koralni, baš nisam sklona toj boji na noktima. Čestitam na 200 postova, fina je to brojka :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala puno :) Ne treba ti koralni, leto je proslo. Potrazi neki zimski :)

      Delete
  11. Prvo da čestitam na okruglom 200 postu! Sviđa mi se tvoj post i kako si lijepo kategorizirala lakove.

    ReplyDelete
  12. Fino si ti to sumirala :D moram reći da me na uši izlazi trend neonskih lakova i da ih zbilja nikad ne nosim. Nude lakovi mi se jako sviđaju ali imam nekako osjećaj da na mojim noktima ne izgledaju baš lijepo :(
    Sviđa mi se tvoja postava crvendaća :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala puno :)
      Neonske lakove volim, mada ne sve boje i rado ih nosim tokom leta. Ali nude ne mogu. Stope mi se sa kozom i osecam se golo.

      Delete
  13. Svaka cast na postu i cestitam na 200 :)

    ReplyDelete
  14. lijepa brojčica, čestitam :D
    super si nam lakiće pokazala, od nekih bih te čak i oslobodila ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala puno :)
      Nekih bih se i ja oslobodila, ali ne umem i ne znam kako :D

      Delete
  15. Cestitam na 200. postu. Divne si nam lakove pokazala. Ja sam tip za sve nijanse crvene, ljubicaste, volim i tamne, u boji vina, a nude jedino kad mi se zuri jer se greske ne vide toliko :) imam samo jedan rozi i ljetos sam ga namazala i morala skinuti koliko mi je na zivce isao, kao grand plesacica sam se osjecala :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala puno :)
      Sto se tice roza laka ili ga volis ili ne. Mada sam sigurna kad bi pronasla pravu nijansu za sebe, da bi ih i ti zavolela.

      Delete
  16. Čestitke na okrugloj, lepoj cifri! Post e je oduševio, baš sam i sama u glavi već dugo imala nešto slično u planu!
    Divan izbor!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala puno :) Jedva cekam i tvoje misljenje :)

      Delete
  17. Cestitam na 200 postu! :)
    Kreme, simeri, gliteri, mat, velvet, sorbe, duohrom, holosi, teksturni, pucajuci, dzeliiiiii... Samo nek je nama zabavno! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala puno :) Toliko ih ima da ovaj hobi ne moze da dosadi :)

      Delete
  18. baš zanimljiv post. ja nisam normalnio žensko biće, tako da ima dosta praznih kategorija u mojoj pozamašnoj kategoriji _D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala puno :)
      Cak i sa nasim kolekcijama neke kategorije ostaju prasne, sto se cini neverovatnim :D

      Delete
  19. Zanimljiv tekst i zanimljiv izbor boja. Priznajem da mi je pomalo zao sto Taboo nije nasao svoje mesto na ovom spisku :) Kod mene je on pod >>obavezno<< :)

    I cestitke na blogo-okruglici :)) :*

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala puno :)
      Totalno sam zaboravila na Taboo kad sam pravila slike. A kad sam videla, nije mi se mililo da pravim scenografiju i opet sve slikam :(

      Delete
  20. fantastican post i prelep odabir nijansi!

    ReplyDelete
  21. Anonymous21/6/14 21:29

    Lep post i divni lakovi :)
    Jel ds original moze da se nadje kod nas?
    Blah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala puno :) DS Original se više ne proizvodi. Teško da može da se naše negde. Ali na e-bay sigurno ima, samo je u pitanju koja je cena.

      Delete

Hvala Vam što odvajate Vaše vreme, čitate moj blog, komentarišete, dajete predloge, kritike i sugestije.

Subscribe