Sva mala zadovoljstva

6.1.13



Svi smo mi bili deca. Neko je ranije napustio taj divan i bezbrižan period života, neko kasnije. Neki od nas nikad nisu dozvolili da dete u njima odraste, iako su to morali makar prividno jer je, eto red da se odraste. A kada se konačno odraste, onda svi od vas očekuju da se tako i ponašate. Nikad to nisam shvatila... A nadam se i da neću.

Tokom prve decenije života svi mi smo ispoljili interesovanja za hiljade stvari. Počev sa jednostavnim dečijim pitanjima, na koja često roditelji nisu imali odgovor (ili ne bar dovoljno jednostavan, a da se njima izbegne čuveno "Zašto?") , vezanošću za ofucanu staru igračku zbog koje, ako je slučajno odnese vetar/izgubi se ili se pokida/pocepa prilikom pranja, roditelj postaje najveći krivac za novonastalo stanje, pa sve do sklonosti ka pravljanju prvih dečijih kolekcija...Sve je to proces odrastanja i sazrevanja...

Ja sam jedinica. Kao dete bila sam prilično mirna i povučena, kad su me vodili negde ili kad su me ostavljali u vrtiću. Veliku slobodu sam imala samo kad sam bila među roditeljima, kad je moja prava priroda izlazila na površinu. Energija, radoznalost, gomile pitanja, jurcanje, vratolomije, pentranja na drvo... su samo mali spektar događaja koje su moji preživljavali sa mnom. Nikad nisam bila dete koje je tražilo da mu se nešto kupi baš po svaku cenu. Bilo - super, nije moglo - nema veze, idemo dalje. 

Mislim da sam imala oko 4 godine, kad je bilo to leto prekretnice kod mene kao deteta. Da, bilo je to te godine kad sam naučila da plivam bez pomagala i kad sam otkrila prve čari kolekcionarstva. Imam čak i sliku negde kod roditelja kao dokaz. Kako sam oduvek umela sama da se igram, tako ni ovo letovanje nije bilo izuzetak. Bili smo kamperi, uvek. A u kampu uvek ima skrivenog blaga, i moram reći da je to pravi raj za energičnu decu. Tako su moja novo-otkrivena blaga bila raznobojni čepovi za flaše! Nakon te,  naredne dve godine, pored naše prikolice je uvek bila velika gomila čepova za flaše, koje sam ja vadila i dovlačila ko zna odakle. Dovlačili su mi i moji, nije da nisu. Ali nikad takvu gomilu nisam ponela sa sobom kući. Mogu samo zamisliti koji su sve izgovori bili aktuelni. A nije ni to malo čepova, jer smo bili na letovanju po mesec/mesec-i-po dana.

Nazad kod kuće sam vrlo brzo otkrila klikere i male metalne automobilčiće (nisam nikad bila tip za lutke). I uvek sam znala tačno koliko ih imam i tačno koji su u pitanju. I tako je krenula moja manija kolekcionarstva, koja i dan danas traje... 

Naravno, nisu više u pitanju klikeri i automobilčići, nego neke druge stvari.

Pošto sam rano naučila da čitam, onda sam iz Mikijevih Zabavnika sekla sličice, zanimljive tekstove i lepila ih u sveske. Još uvek imam jednu takvu svesku, ali je kod roditelja. U svakom slučaju, izgledala je slično ovoj sa slike koju sam našla na netu, samo što je moja originalnija.


Kad su moji uvideli strast za lepljenjem, počeli su da mi kupuju albume sa samolepljivim sličicama. I dan danas obožavam taj hobi, smiruje mi živce. Ali mi je jako žao što nema više zanimljivih albuma kao što je bilo tokom sjajnih ´80. Imala sam skoro svaki, čak i one fudbalerske zbog kojih se danas okupljaju kolekcionari kod Terazijske česme u cilju menjanja sličica. Toga nije nekad bilo, pa smo imali gomile duplikata, koji su se eto lepili po kupatilu, kuhinji, vratima ili sveskama. Mnogi od mojih albuma su nestali u akciji, mama naravno se uopšte ne seća gde su. Neki su opstali, a neke sam uspela sad kao "velika" da pronađem i udomim. Ovo je moja trenutna kolekcija, i nije me sramota da kažem da će sada sigurno samo rasti.


Uz albume bile su tu salvete, razglednice/čestitke (nekad se nije slao samo sms i e-mail, nego smo se svi trudili da nađemo što lepšu čestitku i pošaljemo dragim ljudima, i one su se uvek čuvale)... Onda su polako krenula i Kinder Jaja i firgurice iz njih. Oduvek sam volela one cele, ne one na sklapanje. I imala sam dosta. Dugo sam ih čuvala, neke kolekcije nabavila kad sam imala 20 i više godina, jer su mi bile lepe. Od svih koje sam imala sačuvane su samo ove dve:



Onda su došle ´90, rat i kriza i svega je bilo manje. Tada sam uz tatu zavolela poštanske markice, koje su u to vreme bile dosta skupe. U gradu iz kojeg sam postojalo je društvo filatelista, i bili smo članovi, dok nismo shvatili da neki dobijaju više od nas, za iste pare koje su platili. Pa smo od toga odustali, i postali solisti... Ja nisam za to. Shvatila sam da je to previše statično za mene, jer ipak treba sve održavati da bi izgledalo kao na slici sa neta:


Dugo godine nije bilo ničeg zanimljivog ni novog, ali takvo je vreme bilo. Godine su prolazile, gomilale se u lčnoj karti, krštenica je žutela, a ja... Oblikovao me život, iskustva, intersovanja. Ali dete u meni je ostalo da živi. I ta manija za kolekcionarstvom. Mnogo stvari želim, da baš stvari. One koje mogu videti i držati u rukama, diviti se i oduševljavati što su moje. Ali opet postoje ograničenja, u vidu mogućnosti i racionalnosti. 

Neki će me razumeti, neki neće. Ali živeti bez hobija, je isto kao živeti poluprazan život. I ti hobiji se razlikuju. Neko voli  make up, neko lakove, neko parfeme. Neko knjige i stripove smatra hobijem, neko još uvek skuplja figurice iz kinder jaja, neko neke druge figure, neko plišane igračke (bilo koje ili samo određene)... 

I sve to nas definiše. Kroz sve to može da se upozna ličnost osobe koja nam otvori svet svoje kolekcije...

A šta ja skupljam još pored lakova, pitate se? Evo i mojih malih i velikih kolekcija...

Neko voli sove. Ja ih obožavam, jer su mi fascinantne. Neko ima ovakvu kolekciju (slika sa neta)...


... a ja imam jednu, ali vrednu, divan poklon od drage mi osobe.


Neko ima gomile "Blue nose friends" (slika sa neta)...


... plišane lepotane koji su nastali inspiracijom malog sivog medvedića sa plavim nosem...


...a ja ih imam samo par.



Ali ponos moje kolekcije su moji zmajevi. Njima sam postala fascinirana još kao dete, čitajući knjige i upijajuću svaku priču gde je bio makar jedan zmaj. Kako sam rasla ta fascinacija nije jenjavala, naprotiv. A onda sam otkrila prelep figure zmajeva. Na žalost nisu mi bile pristupačne pa sam većinu morala da propustim. Kasnije sam uspela raznim putevima da ih nabavim. Neki mali broj u Srbiji, a većinu u inostranstvu. 

Uz njih fascinirale su me figure iz RPG online igre World of Warcraft, pa imam i tih nekoliko figura. Ako se pitate kojim slučajem, jesam jedan period igrala ovu igricu i bila sam zaluđenik. Ali, igrali smo je zajedno, pa je to opet nekako drugačije.

I konačno slike svih mojih figura...









Sve stoje u vitrini sa staklenim vratima, tik pored mojih polica za knjige. I sve se nekako uklopilo. Oni koji me poznaju ne čude se mojim "manijama". Ali oni koji prvi put vide kolekciju, pomisle da nije moja nego moje jače polovine. A onda me čudno pogledaju, kad saznaju istinu. Meni to ne smeta, ne smeta ni njemu. Ja uživam u njima: da ih gledam, briskam, pravim novi raspored...

Da li vi imate neke zanimljive kolekcije, pored onih lakoholičarksih?

Hvala na čitanju.

You Might Also Like

12 comments

  1. Jao, Evoksi i Garfild albumi su mi tu negde, kao i Sara Kej. Baš sam volela te sličice.
    Mnogo ti je lepa kolekcija zmajeva. Moj brat ima pristojnu kolekciju Warhammer figura. Možda ga i znaš ako si išla u Dragon da frpuješ.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala puno :) Narucivala sam kod Maje u Dragonu, ali mi je fiugure uglavnom donosio drugar do kuce, posto je voleo da izigrava kurira :D

      Delete
  2. nikad ne bih rekla da su zmajevi tvoja stvar, oduševila si me sad!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala puno :) Nikad ne znas sta neko krije u sebi :D

      Delete
  3. Ja sam takođe oduševljena kolekcijama :)
    Sećam se svoje kolekcije igračkica iz kinder jajeta, omiljena su mi bili nilski konjići :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala puno :) Imala sam i ja nilske konjice, i mnoge druge ali sam ih prodala zarad zamejva :)

      Delete
  4. Mnogo sladak post :)
    Tvoje bebče već sada ima odličnu kolekciju!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala puno :) Nadam se da ce i bebu zanimati ovako nesto kad malo poraste, pa da dobije u nasledstvo :)

      Delete
  5. Mnogo mi se sviđa post, skroz je prijatno iznenađenje :) Oduševila si me sa zmajevima! Uvek sam se divila tuđim kolekcijama bilo čega, znam koliko vremena, strpljenja i truda treba za to, ali mene ništa nije predugo držalo pošto uvek hoću sve sad i odmah :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala puno :) I ja sam jedna od tih "sve i sad", ali ovo nije moglo tako. Posto se figure zmajeva ne proizvode od 2008, a ja pocela da radim 2010, jako tesko mi je bilo da ih nabavim. Neki su placeni jako puno, neki na bas mnogo, ali vecinu su mi doneli iz UK i USA. Imam jos 2-3 koja bih zelela, ali ih nema a i kad se negde pojave cene su im nenormalno visoke, pa za sad odustajem. ALi ne gubim nadu :)

      Delete
  6. imala sam veliku cast da sve figurice vidim uzivo i stvarno su posebne!
    a tu je i sovica, rekla bih da je srecna jer se nasla u ovom postu :) <3

    fenomenalni hobiji, oduvek sam zelela da i ja imam tako neku opsesiju, al nijedna nije dovoljno dugo zazivela :) tebi svaka cast na volji i istrajnosti! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala :) Nije bilo sanse da prodje bez sovice :)

      Delete

Hvala Vam što odvajate Vaše vreme, čitate moj blog, komentarišete, dajete predloge, kritike i sugestije.

Subscribe